4 dagen Pelgrimspad Dag 1, 24 km

23 mei 2019 - Raalte, Nederland

Van Heeze naar Someren-Heide

Vanaf het station Heeze lopen we om 10:15 uur naar het centrum en drinken bij café De Zwaan koffie/thee. We vervolgen onze weg en lopen de Somerse Heide, waar ik overigens geen heide zie, over. De hele ochtend blijft het landschap hetzelfde. Een enkele keer zie ik een buizerd boven ons zweven op zoek naar een lekker hapje of een leeuwerik die al kwetterend zijn dansje doet. In de middag lopen we meer door een boslandschap. De zon komt er door en dat maakt het geheel tot een plaatje. Aan de rand van het bos staat het boscafé De Soete Inval (aan de Bosrandweg). Daar gaan we even zitten en eten een soepje. Hiermee is meteen ons zoutgehalte voor de komende week weer op peil. We vervolgen onze weg en het is 14:45 uur als we aan het eind van de route zijn voor vandaag, 20 km. We lopen verder naar het dorpje Someren-Heide voor wat boodschappen voor het ontbijt van morgen. Nadat we bij restaurant De Heidehof hebben gegeten lopen we door naar de camping De Pipowagen. Al met al weer 5 km afgelegd. Deze afstand hebben we niet goed ingeschat. Een restaurant of camping 5 km vanaf de route is te ver. Het is wel een leuke camping met pipowagens waar wij onze tent tussen mogen zetten. De zon gaat langzaam onder terwijl ons wasje hangt te drogen, dat zeker niet gaat lukken. We drinken nog even wat in de recreatie ruimte. Deze is sfeervol ingericht met allerlei attributen die doen denken aan de tv serie Pipo de clown.

Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen...