4 dagen Pelgrimspad dag 2, 34 km

24 mei 2019 - Raalte, Nederland

Na een koude nacht, 2 graden volgens de app maar het ijs zat op de tent, vertrekken we uit Someren-Heide. Na die 5 km die we ook terug moeten lopen hervatten we onze route richting Weert. Het wordt een zware dag. Voor vandaag hebben we 30 km gepland. Daarbij komen de 5 km vanaf de camping en nog ongeveer 3 km naar de camping waar we de komende nacht slapen. Dit vind ik teveel. Het blijft in mijn hoofd zitten.  Als ik bedenk hoe ver we nog moeten wordt ik al moe, de moed zakt me in de schoenen. Eddy lijkt daar totaal geen last van te hebben, om jaloers op te worden. Ik hervat mezelf door me te richten op wat er in de omgeving te horen en te zien valt. Een specht is behoorlijk aan het timmeren en een boomklever schiet naar de achterkant van de boom voor een veilige plek. Verder zijn er vinken, mezen, roodborstje en een tjiftjaf die ons pad kruisen. Zo struinen we verder door het Brabantse land. Een tijdje lopen we langs de provinciegrens met Limburg om vervolgens in Limburg verder te gaan. Door het Weerter bos en vervolgens de A2 over. Hier houden we bij restaurant De Wildenberg een rustpauze en bekijken de route nog eens goed. We vinden een andere camping, dichter aan de route. Dat betekent dat het aantal km in elk geval beneden de 35 km blijft.

Na een heerlijk biertje lopen we verder langs het militair oefenterrein, het Roompot vakantie park en De IJzeren man. Dit is een prachtig wandel, speel en doe park voor jong en ouder. Uiteindelijk komen we aan bij camping De Deyel in Tungelen. Het is er oud en primitief maar we hebben niet veel nodig. Voor ons een prima plek. Er staat een koude wind dus geen weer om lang buiten te zijn. Moe maar voldaan kruipen we op tijd onder de wol.