4dagen Pelgrimspad dag 4, 23,7 km

26 mei 2019 - Raalte, Nederland

Waar ik gisteren wakker werd door het getjilp van vinken en mezen hebben vanochtend de ganzen het hoogste woord. Als ik uit de tent kom zie ik de schittering van de opkomende zon in de Maas, die nog in mist gehuld is. Een plaatje!

In Maaseik ontbijten we op het plein en daarna steken we de Maas over vanwaar we verder lopen naar Roosteren. De route brengt ons in Illikhoven. We horen en zien geen mens op straat. De zondagsrust wordt verstoord door de kerkklokken en twee wandelaars. Via Grevenbicht lopen we verder naar Born op zoek naar een koffiestop. Helaas, alle horeca gaat pas eind van de middag open en daar willen we niet op wachten. Heel bijzonder dat er wel een supermarkt open is. Daar halen we wat lekkers en rusten op een bankje op het plein. De zon schijnt dus een heerlijke plek om te zitten. Weer fris en fruitig lopen we verder via Limbricht naar Sittard, onze eindbestemming voor vandaag. We hebben geluk en kunnen nog net mee met de bus naar Roermond. Vanaf hier gaan we met de trein terug naar Heeze waar de auto staat.

Dit is het eind van 4 dagen Pelgrimspad.

1. Willemien Reimert:
    30 mei 2019
    Goede start lees ik! Heel veel succes en wandelplezier! Ik ga jullie reisverhalen een beetje volgen!