Dag 1 Raalte-Deventer 31 km

30 mei 2019 - Deventer, Nederland

Om 8:00 staan twee buurvrouwen ons in de hal op te wachten om ons uit te zwaaien. Hoe leuk is dat? Heel leuk!!

Nog even een foto en dan gaan we echt vertrekken.

We lopen langs de Basiliek De Heilige Kruisverheffing waar we onze eerste stempel halen.De route gaat verder richting Wijhe, Den Nul en dan naar Olst. Daar genieten we bij het pannenkoekenhuis van een heerlijke lunch. Een maaltijdsalade waar je U tegen zegt. Ook het broodje beenham van Eddy is royaal belegd incl. nog wat verse salade.

Vervolgens gaan we met de pond de IJssel over. Via Welsum en Terwolde lopen we verder langs de IJssel naar Deventer. De camping die we op het oog hebben is niet zo groot en ligt aan de IJssel.

De man bij de receptie is vriendelijk en wordt enthousiast als hij hoort van onze tocht. Hij maakt veel wandeltochten met zijn ezel. Ooit wil hij ook de tocht naar Santiago maken met zijn ezel. Hij wenst ons veel succes.

Wij gaan opzoek naar een plekje op het tentenveldje. Het is er druk maar we vinden toch een leuk plekje. Dan volgt ons vaste ritueel van tent opzetten, douchen en kleding wassen. Het is altijd maar weer de vraag of het ook droog wordt aan onze primitieve waslijn.

Voor de rest van de dag en avond zitten we lekker te chillen, beetje eten, beetje kletsen en nagenieten van deze eerste dag.

1. Wim en Ria:
    30 mei 2019
    Maak er een mooie reis van samen!