Dag 14 Hélécine - Namur 47 km

30 juni 2019 - Namur, België

Na een warme nacht staat er een uitgebreid ontbijt voor ons klaar. Zelf gemaakte jam, geitenkaas en yoghurt. Allemaal even lekker. En dan nog een lunchpakketje mee en een zak kersen uit eigen tuin. Gewoon teveel van het goede. We willen een vrije gift doen maar daar wil de gastvrouw niets van weten. Als ik het op tafel zou leggen zou ik haar kunnen beledigen. Zij vertelt hoe zeer ze genoten heeft van onze aanwezigheid en ik zie in haar ogen dat ze het meent. Dit raakt me. We nemen afscheid van deze bijzondere mensen. En die kaart.., dat wordt er een met een gouden randje.

We vervolgen onze route en lopen de ochtend veel over keien weggetjes. Dat vraagt wat extra's van de voetjes. Vanaf Geldenaken lopen we over een wandel/ fietspad. Vroeger was dit een spoorlijn. Het is een lang recht stuk met veel bomen.

Er zijn geen campings aan de route en de overnachtingsplek die we op het oog hebben blijkt vol te zijn. Als we nog twee andere adresjes bellen blijkt daar ook geen plek te zijn. We besluiten onszelf eerst te trakteren op een koel biertje. Nu maar eens kijken welke mogelijkheden er nog zijn. Geen!! Dus toch nog maar verder wandelen en kijken waar we een beschut plekje voor ons tentje kunnen vinden. Maar dat valt nog niet mee. De route blijft de oude spoorlijn volgen. Dat betekent een pad met aan beide zijden een klein stukje gras en dan bomen, een beekje of een diep dal. Dus geen ruimte voor een tentje. Dat het pad zo lang zou zijn hebben we niet kunnen vermoeden. Uiteindelijk brengt het pad ons in Namur. Het is dan 22:45 uur en we nemen een hotel om te overnachten. Wat een dag!

1. Edith:
    1 juli 2019
    Hallo ik heb net iemand gevolgd van noord Holland naar Santiago en hij is aangekomen. Nu heb ik jullie toevallig ontdekt en kan ik hopelijk weer dagelijks genieten van foto en berichtje. Zelf ben ik net terug uit Spanje en liep dit jaar de camino dos Faros en de camino Ingles. Vanuit Lochem ga ik mee lezen misschien dat ik eens ooit.... Maar 47 km op een dag ga ik niet redden. Wat een monstertocht met dit weer.Het bier sist naar binnen of niet? goeten Edith
  2. Ans Koers:
    Hoi Agnes en Eddie
    Jeetje 47 km dat moet je niet te vaak hebben
    Hopelijk zit het jullie vandaag toch weer mee😃
    Prettige dag en weer veel loopplezier🏃🏾‍♂️
  3. Yvonne Vegterlo:
    1 juli 2019
    TOPPERS, mooie foto maar dat dat wat vraagt van de voetjes heel begrijpelijk. Zeker een hotelovernachting verdiend!