Dag 16 Bouvignes-Givet 26 km

2 juli 2019 - Givet, Frankrijk

Klokslag 7:30 uur lopen we van de camping af en vervolgen onze route. Nog steeds lopen we langs de Maas en pikken nog even een heerlijk croissantje mee vers van de bakker.

We zijn z'n 4 km op weg als het verharde pad verandert in een smal bospaadje dat soms langs hoge rotsen loopt. Tot dat het eindigt bij een rots, dus doodlopend pad. We gaan terug op zoek naar waar we fout gingen en nemen een ander pad. Dit pad loopt wat omhoog, de eerste klimmetjes. Na een aantal haarspeldbochten raken we steeds verder van de route. Dit lijkt niet goed dus maar weer terug. We komen weer uit bij het doodlopende pad. Waren we dan toch goed?

Ik ga kijken, voor een mooi uitzicht, bij de rand van de rots en ontdek dat er een plateau om het rotsblok gemetseld is. Kunnen we hier dan toch verder? Ja hoor, het plateau brengt ons naar het pad aan de andere kant van de rots.

Een aantal km verder opnieuw een uitdaging.  Er liggen bomen over het pad en daar kunnen we met geen mogelijkheid over- of omheen. We gaan over het schrikdraad en lopen door het naastgelegen weiland verder. De koeien die daar lopen vinden ons blijkbaar niet interessant want ze blijven op hun plekje in de schaduw liggen. Verderop in het weiland staat een dikke boom met een LAW markering (voor de niet wandelaars, Lange Afstand Wandeling). We besluiten deze route te volgen en dan maar zien waar we uitkomen. De route is in elk geval mooi en de Maas is nog in zicht dus het komt goed. Anderhalf uur later dan gedacht komen we weer op het verharde wandelpad langs de Maas.

Het eerste terrasje dat we tegenkomen is voor ons. Na dat klimmen en klauteren, wat ook nog voor niets is geweest, lusten we wel wat.

De route brengt ons verder naar Givet (Frankrijk) waar we eerst naar de supermarkt gaan. We slaan flink in want de maagjes knorren onderhand. Vervolgens eten we aan de overkant in het park onze avondmaaltijd. Dan is het nog een paar km naar de camping waar we overnachten.

1. Ans Koers:
    2 juli 2019
    Het is elke dag wel weer een verrassing
    wat er op jullie pad komt.
    Daarom ook zo leuk jullie te volgen.
    Super knap allemaal.
    Tot morgen maar weer🏃🏾‍♂️🏃🏾‍♂️
  2. Henk en José:
    3 juli 2019
    Prachtige foto's en wat een belevenissen hebben jullie al gehad. Geniet ervan. Heel knap💃💃