Dag 21 Chateau Porcien - Reims 40 km

7 juli 2019 - Reims, Frankrijk

Annet en Ria slapen nog als wij vertrekken. Eerst langs de bakker want die heeft de croissants al warm. Daarna verder op de route die nu over verharde wegen gaat. Dat stapt lekker door. Later worden het kalkzand wegen waardoor onze schoenen en sokken grijs zien van het stof.

Via Avoncon gaan we naar Saint Loup en Champagne. Daar pauzeren we met Lideke die we onderweg ontmoet hebben en waar we een stukje mee samen oplopen.

We vervolgen onze route verder via L Ecaille naar Bazancourt. Het landschap bestaat hier hoofdzakelijk uit akkers. Veel graan maar ook een veld papavers. Hoe mooi is dat geweest toen de papaver in bloei stond.

In Bazancourt is alles stil en verlaten. Het restaurant en de bar zijn gesloten. Alleen de bakker is open dus halen we maar wat lekkers voor de lunch. Terwijl wij op een bankje zitten te smullen van ons broodje komt Lideke langs. Zij gaat verder met de trein naar Reims. Tja en wat doen wij?

Het is 12:30 uur, er zijn geen campings in de buurt en hier lijkt alles uitgestorven. We besluiten verder te lopen. De voetjes gaan akkoord dus zetten we koers richting Reims.

We krijgen één uitdaging te gaan omdat ons pad wordt doorkruist door een nieuw aangelegde asfaltweg. We verlaten de route en zoeken onze eigen weg om later de route weer op te pakken. De benen doen het nog goed maar in Reims aangekomen zoeken we eerst de supermarkt. We eten een flinke bak kwark leeg om de spieren een beetje tegemoet te komen. En dan lekker languit om te rusten. Morgen een dag sightseeing in Reims.

1. Bertus enBets Koerhuis:
    7 juli 2019
    Eddy en Agnes als ik alles zo lees dan lopen jullie veel extra kilometers maar wel mooi en zeker jammer dat de papavers zijn uitgebloeid prachtige foto,s heel mooi,hier is alles goed en blijven jullie volgen.groeten van ons uit Raalte. knap werk.
  2. Edith:
    8 juli 2019
    Eddy en Agnes .Fijne rust dag gehad ?misschien ook nog iets gemerkt vd de tour?
    Ik lees dagelijks jullie vorderingen. Het gaat voortvarend ,
    succes groeten Edith
  3. Eddy en Agnes:
    9 juli 2019
    Dag Edith,
    In het centrum van Reims waren veel wegen afgezet en overal richtingaanwijzers voor de tour. Wij hebben geen wielrenners gezien. Die kwamen waarschijnlijk later in de middag.
    Gr. Agnes