Dag 27 Mery Sur Reine - Troyes 30 km

13 juli 2019 - Troyes, Frankrijk

Vanaf de camping loopt de route verder langs het kanaal Haute Seine. Een lang recht pad van wel 25 km lang. In het kanaal zien we geen vissen, wel een bever. Aan de andere kant van het pad loopt een stroompje met helder water. Daar zwemt wel veel vis die je door het heldere water goed kunt zien.

Aan het eind van de middag lopen we via Barbery Saint Sulpice en La Chapelle Saint Luc de stad Troyes binnen.

In de kathedraal halen we de zevende stempel in ons pelgrimspaspoort. Met bewondering kijken we naar de prachtige bouwkunst. Daar raken we kort in gesprek met twee stellen uit België. Zij zijn nu ook onderweg en lopen komende week door naar Vézelay. Dat is ook onze route dus mogelijk treffen we elkaar nog eens.

Zij hebben elders onderdak en wij lopen door naar de camping. We blijven twee dagen in Troyes. Morgen nemen we vrijaf en gaan beleven hoe de Fransen 14 juli, hier een Nationale feestdag, vieren.

1. Dinie Pieters:
    13 juli 2019
    Geniet lekker van jullie vrije dag....zeer verdiend!!

Groeten Dinie
  2. Jan en diny:
    13 juli 2019
    Geweldig hoe jullie lopen geniet van de vrije dag van morgen jullie hebben het verdiend . We volgen jullie elke dag .