Dag 29 Troyes - Eaux-Puiseaux 33 km

15 juli 2019 - Eaux-Puiseaux, Frankrijk

Vanaf het moment dat ik mijn tas op doe protesteert mijn lijf. Mijn heupen en schouders willen de tas niet dragen. Dat zal toch moeten, waar anders moet ik de tas hangen. Langzaam maar zeker volgt de acceptatie en schikken ze zich in hun lot.

Bij de eerste stop raken we in gesprek met 3 Franse mannen. Ze vragen belangstellend naar onze tocht. Als we duidelijk maken dat we niet zo goed Frans spreken gaan ze mee in onze drie-woord zinnen waardoor we toch een gesprek kunnen voeren. Erg leuk!

Een eind verder komt een haas ons tegemoet lopen. Dat vind ik op zich al bijzonder. Meestal rennen ze snel weg maar deze had het kennelijk niet helemaal door. Opeens blijft hij staan, kijkt even, draait zich om en gaat er letterlijk en figuurlijk als een haas vandoor tot hij als een stip aan de horizon verdwijnt.

Als we in Lianes aux Bois bij de school op een bankje rusten krijgen we water en een toilet aangeboden. Nu vertrekken we elke ochtend elk met 2,5 liter water, maar het toiletbezoek is natuurlijk wel prettig.

Later in de middag protesteert mijn schouder, en niet z'n klein beetje ook. Nog even doorzetten en dan zijn we in het dorpje waar we willen eten. Als we daar aankomen blijkt dat we ons hebben vergist. Het restaurant is een dorpje verderop, twee km voor de camping. Dat is een tegenvaller. Nog vijf  km doorbijten. Als we in het betreffende dorpje komen blijkt dat het restaurant niet meer bestaat. Dat terwijl Google zegt dat het tot 22:00 uur open is met prachtige foto's erbij. Dat is pas echt balen.  Dat betekent geen avondeten want er is ook geen supermarkt.  We zullen het moeten doen met het brood dat we nog hebben. Ondertussen doet mijn schouder steeds meer pijn. Wat een loodzware dag, voor mij de zwaarste tot nu aan toe.

1. Ans Koers:
    15 juli 2019
    Hoi Agnes&Eddie
    Ohhh Agnes wat vervelend nou hopelijk gaat het morgen beter!!!!!😭
  2. Dini Veldman:
    15 juli 2019
    Hallo Agnes en Eddie,
    Wat naar dat je lijf zo tegensputtert Agnes, en dan nog geen lekker eten maar droog brood. Hopelijk kun je wel lekker uitrusten en morgen verkwikt weer op weg.
    Succes gewenst.
  3. Dinie Pieters:
    16 juli 2019
    Hopelijk heb je een goede nachtrust gehad Agnes. Heel veel succes vandaag!!