Dag 36 Guipy - Prémery 24 km

22 juli 2019 - Prémery, Frankrijk

De gezelligheid van gisteravond is debet aan de kortere nachtrust dan wenselijk, maar ja, de camino gaat door dus staan we toch vroeg op. Het belooft vandaag 34 graden te worden, daarom willen we op tijd vertrekken.

De route gaat veelal over verharde wegen. Het stuk langs de D977bis is lang en er is veel verkeer, niet echt leuk om daar te lopen. Tot een uur of tien is het nog prima te doen qua warmte. Daarna zorgt de zon voor opstijgende warmte van het wegdek. We proberen toch een beetje door te stappen want het wordt de komende uren alleen maar warmer.

In Prémery op de camping vinden we een mooie schaduwplek waar we onze tent opzetten. Daarna een heerlijke douche, daar word je weer mens van. We raken met de camping buren, Thea en Douke, in gesprek en krijgen koffie aangeboden. Daar maken we graag gebruik van.

De rest van de middag proberen we een beetje rust te pakken want morgen wordt het weer een pittige dag. De voorspelling is dat het 38 graden wordt, dus gaat ons hitte protocol in werking. Dat betekent nog een uur eerder opstaan, lopen tot ongeveer 13:00 uur en maar zien hoever we komen.

1. Dinie Pieters:
    22 juli 2019
    Hallo Agnes en Eddy,
    Wat heb ik bewondering voor jullie....zoveel km....en zo warm deze dagen. Heel veel succes!!
  2. Franka Blaauwbroek-van Elk:
    23 juli 2019
    Hoi Agnes en Eddy, de afgelopen week hebben we de Nijmeegse 4Daagse gelopen. We hebben intens genoten van de 4x40km bij heel mooi wandelweer. En wat was het leuk om ook van jullie een berichtje te ontvangen. Heel hartelijk dank voor jullie support; heel bijzonder! Op de routes van de Nijmeegse 4Daagse werd het nummer "Leef" van André Hazes junior veel gedraaid en luid meegezongen door alle wandelaars. André zingt: "Leef, alsof het je laatste dag is ......!". Dat is wat jullie doen. Inmiddels jullie reisverslagen van vorige week gelezen en telkens weer onder de indruk van grote hoeveelheid kilometers die jullie dagelijks lopen en de prachtige foto's. Naast al dit moois komen er ook pijntjes en ongemakken. Tijdens de Nijmeegse 4Daagse kwam ik veel lopers tegen die gebruik maakte van schapenwol. Schapenwol tussen de tenen, op de hakken of andere plaatsen waar blaren zouden kunnen ontstaan. Schapenwol wordt ook gebruikt om doorliggen te voorkomen. Ik heb dit jaar geen blaren opgelopen, maar ga het tijdens de training zeker eens uitproberen. Mensen waren heel enthousiast. Dus mochten jullie een weiland tegenkomen met schapen .......... Voor nu alle goeds en pas goed op elkaar!
  3. Betsie Nieuwenhuis:
    23 juli 2019
    Dag Agnes en Eddy, zondag net terug gekomen uit Nijmegen, alwaar ik de 4 daagse heb gelopen. Het was wederom een hele happening. En dan ben je na 4 dagen blij dat het er weer op zit! Trouwens gelopen zonder spierpijn of blaren! Dan te horen en te lezen dat jullie met je 36 ste dag bezig bent met 1 dag rust! Petje af hoor! Hoe gaat het verder met je schouder, als je maar door wandelt, gaat het dan vanzelf weer over!!! Ik begrijp hier niets van!
    Dagelijks wandelen, wassen, eten verzamelen, een slaapplaats zoeken, en je eigen bagage mee zeulen! foto's maken, reisverslag schrijven. En wat allemaal nog meer? Wat een energie!!
    Veel succes maar weer en geniet vooral! Ik heb heel veel respect voor jullie!!