Dag 37 Prémery - Nevers 32 km

23 juli 2019 - Nevers, Frankrijk

De wekker gaat en het is 04:30 uur. Tijd om op te staan, zo meldt het hitte protocol. Omdat het nog bijna donker is vraagt het inpakken wat meer tijd waardoor we iets voor 05:30 uur klaar zijn voor vertrek.

Het plan is om vandaag in Nevers aan te komen maar of dat gezien de hitte ook lukt is nog de vraag.

Het is heerlijk fris en fijn om te wandelen. We stappen flink door om maar zoveel mogelijk kilometers in de ochtend te maken.

Om 10:00 uur zijn we in Guérigny. Daar eten we onze dagelijkse kwark en heerlijke broodjes van de bakker. Dan weer verder op de route die ook vandaag hoofdzakelijk over asfalt wegen gaat. Wat dat betreft niet het mooiste deel van de route.

Ondanks het vele asfalt en de hitte lopen we nog goed. De blaar van Eddy is zo goed als genezen, de preventieve tape wisselt soms van plek maar doet wat het moet doen. Ook de dubbele sok mag blijven, waarschijnlijk tot en met de aankomst in Santiago. En als ik op tijd wat rek en strek oefeningen doe waardoor de  nek- en schouderspieren niet verkrampen gaat het daarmee ook prima.

Het is 13:00 uur als we in Nevers aankomen en het kwik is gestegen naar 36 graden. Het is niet meer te doen dus nemen we eerst een lekker biertje. Het is ons toch maar mooi gelukt om Nevers te halen. Het laatste stukje naar de camping dat komt wel goed. Dit betekent dat de eerste 1000 km erop zitten. Toch wel een mooi resultaat, vinden we zelf.

De voorspelling voor morgen is 41 graden dus het protocol blijft van kracht. Maar even zien wat ons lichaam morgen aankan.

1. Franka Blaauwbroek-van Elk:
    23 juli 2019
    Hoi Agnes en Eddy, ik lees dit keer jullie bericht op het einde van mijn werkdag. Ook hier in Nederland is het boven de 30 graden. Hier op de werkvloer 7 hoog in Leeuwarden is het koel. Ik stap zo direct op mijn fiets om op te warmen. Eens zien of mijn Fokke een drankje koel heeft staan. Een fijne avond en goede nachtrust toegewenst. Zonnige groet, Franka.
  2. Henriette Oosterlaar:
    Top de eerste 1000 km gefeliciteerd
  3. Riet Wippert:
    23 juli 2019
    Wat geweldig de eerste 1000 km zit erop en dat met die hitte gefeliciteerd hoor ,elke dag geniet ik van de mooie verhalen en foto's. Succes verder
  4. Yvonne Vegterlo:
    TOPPERS!!!!!
    En wat een geweldige plaatjes.
    Ik kijk er elke avond naar uit om jullie verhaaltje met mooie plaatjes te lezen!
  5. Bertus enBets Koerhuis:
    24 juli 2019
    het is haast niet te geloven geweldig1000km en warm bij jullie maar ook hier is het behoorlijk warm bijna 40 graden.dank jullie voor al die mooie verhalen en foto,s op naar de volgende kilometers. Heel veel sterkte en groeten van ons.
  6. Tineke:
    24 juli 2019
    Wat fijn dat alles goed verloopt. Heel bijzonder om jullie tocht op deze manier te volgen!