Dag 39 Saint Pierre Le Moûtier - Lurcy Lévis 22 km

25 juli 2019 - Lurcy-Lévis, Frankrijk

Na een warme nacht vertrekken we op tijd want het wordt vandaag weer rond de 40 graden. Ik ben nog moe en zit er eigenlijk een beetje doorheen. Het op pad zijn met de tent in deze hitte eist zijn tol maar hier blijven is geen optie.

De route is mooier met minder asfalt dan de afgelopen twee dagen. Dat betekent qua lopen ook zwaarder, meer klimmen en moeilijk begaanbare wegen.

Hoewel de etappe van vandaag 22 km is doen we er langer over dan gisteren de 30 km. Dat zegt iets over de route maar zeker ook over onze gesteldheid.

Op het laatste deel van de route vind ik nog ergens wat energie maar nu is bij Eddy de accu behoorlijk leeg. We besluiten in een auberge te overnachten. Even ontsnappen aan de hitte. Dat is met een tent echt niet mogelijk.

Om 12:45 uur zijn we in Lurcy Lévis en nemen onze intrek in de auberge. Het voelt heerlijk om voor de rest van de dag niet meer naar buiten te hoeven. Ongelooflijk dat ik dat als vervent wandelaar/buiten mens nog eens zou zeggen. Zo zie je maar wat de camino kan aanrichten.

P.s gisteren liepen we langs het circuit van Magny court. Het filmpje is voor de race- en natuurliefhebber.

1. Riek Martens:
    25 juli 2019
    Ooh, en dan is het zo heet. Ik kan het mij indenken dat je het helemaal gehad hebt als je tot zo'n mieren ontdekking komt. Hopelijk hebben jullie de komende nacht een goede nacht. Super knap dat jullie het toch volhouden. En dan...... morgen een nieuwe dag met nieuwe uitzichten.
    Zet hem op.....en we denken aan jullie!
  2. Ans Koers:
    Hallo Toppers
    Jeetje ik heb met jullie te doen😭
    Heel goed dat jullie ergens overnachten
    Even bij komen morgen weer een nieuwe start👍🏃🏾‍♂️😎
  3. Dinie Pieters:
    25 juli 2019
    Wat heb ik bewondering voor jullie!!!!! Hopelijk een goede nachtrust en morgen weer met (letterlijk) frisse moed weer verder.
    Toi Toi Toi
  4. Marleen van der Stouwe:
    Respect parents!!!!!
    Lekker bezig!!!😃💪🏻
  5. Betsie grote Gansey:
    26 juli 2019
    Houd moed!!! Knap wat jullie doen en heel veel respect.Hopelijk wordt de temperatuur snel wat minder zodat het iets aangenamer is om te lopen en te slapen.