Dag 43 Le Châtelet - La Châtre 30 km

29 juli 2019 - La Châtre, Frankrijk

Na een heerlijk uitgebreid ontbijt gaan we rond 07:45 uur weer op pad. De route is mooi met veel afwisseling, zowel bos-als grindpad, graspad en ook asfalt. Een strak blauwe lucht, de zon schijnt en het is heerlijk om te wandelen. Wel hebben we een probleem van meer technische aard. De schoenzool van Eddy zijn aangepaste schoen (zoolverhoging) laat los. De dichtstbijzijnde schoenmaker zit in Limoges maar daar zijn we nog lang niet. Dus gaan we proberen wat materiaal te vinden om het zelf te lijmen. Daarvoor gaan we in Châteaumeuillant naar de Intermarché. Met lijm en tape wordt de schoen opgelapt en kunnen we verder.

Omdat er geen campings zijn hebben we voor de overnachting weer een onderdak bij particulieren op het oog. We hebben niet gereserveerd maar hebben geluk, er is plek. Het is een kleine kamer met hier en daar wat mankementen op sanitair gebied maar we redden ons ermee. We kunnen douchen en slapen en er is een toilet. Meer hebben we niet nodig.

1. Mieke Degens:
    29 juli 2019
    Beste Eddy en Agnes, een beetje laat dat ik inlog, maar ik hoor zo nu en doen hoe jullie wandeltocht verloopt op het hospice. Hopelijk kunnen jullie het mankement aan de schoen zover oplappen dat jullie de eerstkomende schoenmaker kunnen bereiken.
    Over het warme weer zullen jullie genoeg gehoord hebben, het koelt nu af weer naar normale temperaturen. Jullie hebben het volgens de berichten ook warm. Hopelijk maakt dat de tocht voor jullie niet zwaarder. IK wens jullie nog bijzondere tijd toe. Een warme groet