Dag 45 Cluis - Crozant 35 km

31 juli 2019 - Crozant, Frankrijk

We gaan om 6:30 uur eerst naar de bakker voor wat brood en dan verder met de route. Ondanks dat het gisteravond wat later is geworden lopen we beiden goed.

In Gargilesse Dampierre drinken we koffie. Voor we verder gaan wil ik gebruik maken van het toilet maar er wordt mij vriendelijk doch dringend verzocht dit niet te doen. De vloer is gedweild en moet eerst drogen. We drinken dus nog maar een koffie.

Als we even later kijken hoever het nog is naar de camping ontdekken we dat we een inschattingsfout hebben gemaakt. De camping ligt niet op 31 km maar op 35 km. Dus wat gaan we doen? We kijken elkaar aan en de beslissing is genomen, we gaan voor de 35 km.

De route kent vandaag veel hoogteverschillen maar is prachtig. Mooie vergezichten, koeien met mooie horens (zo zie je ze in Nederland zelden), waterpartijen en rotsen, we hebben het allemaal gezien.

Als we moe maar voldaan in Crozant aankomen worden we nog eens beloond met een geweldig uitzicht over de ruïnes.

Kortom één en al genieten.

1. Irma Haarman:
    31 juli 2019
    Herkenbaar, nooit over een pas gedweilde vloer lopen. 😂 Foto van koeien. Ik blijf genieten van jullie verhalen. Toppers!
  2. Betsie Nieuwenhuis:
    1 augustus 2019
    Onvoorstelbaar, nog steeds aan het lopen al 45 dagen lang. En dat onder zeer primitieve omstandigheden! Ondanks dat jullie goed waren voorbereid, kun je hier volgens mij vooraf echt geen voorstelling van maken hoe het in werkelijkheid is!
    Bagage, eten en drinken, overnachten, koude en grote hitte, kapotte schoenen, pijnlijk voeten, schouders, rug en wat allemaal nog meer!!!!
    Ook de mooie foto's van vergezichten gebouwen, ruïnes flora en fauna zijn schitterend!. Maar...…. die koeien met mooie grote horens zie je hier ook al op de Haarle- en Holterberg. Nederland is ook heel mooi hoor! Jammer dat ik die foto's niet kan meesturen!
    Maar...………………………………………………………………………. ik vind jullie kanjers!!
    groet,
    Betsie Nieuwenhuis
  3. Lideke:
    1 augustus 2019
    Dat was een fikse dag. Maar het gevoel dat je het hebt volbracht, het is gelukt! Ga jullie volgen! Succes.
  4. Betsie grote Gansey:
    2 augustus 2019
    Wat een mooie plaatjes! Ik hoop dat jullie zelf ook tijd nemen om van alles om jullie heen te genieten.Nog vele veilige en gezellige kilometers.