Dag 46 Crozant - La Souterraine 25 km

1 augustus 2019 - La Souterraine, Frankrijk

Tijdens deze tocht gebeurt het regelmatig dat mijn nachtrust wordt verstoord door autoverkeer, treinen die langs denderen, huilende kinderen of snurkende mannen. Deze nacht word ik wakker gehouden door twee uilen. Eerst steeds dezelfde oeh ho roep. Later wordt die beantwoord door een tweede uil. Ze zaten dichtbij en het was een duidelijk reageren op elkaar. Lig ik hier, in het holst van de nacht, in mijn tentje midden in Frankrijk, te luisteren naar twee uilen. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik kan hier enorm van genieten. En Eddy? Die laat zich niet storen door twee uilen en geniet van zijn nachtrust.

Als het tijd is om aan de wandel te gaan is het nog erg koud. Bijna tijd voor handschoenen voor het eerste uur. De route is, net als gisteren, geweldig. We lopen langs mooie waterpartijen en stroompjes. Het valt op dat het waterniveau laag is.

De vogel die ik al een paar dagen probeer te spotten laat weer van zich horen. Ze zit hoog in de boomtoppen en haar zang lijkt op dat van een parkiet. Helaas lukt het ook nu niet een glimp op te vangen.

Later op de route treffen we wel een eekhoorn. Ze loopt een stukje voor ons en zoekt dekking in de boom als ze ons ziet. Daarna ook nog een ree die rustig de weg oversteekt.

We lopen door naar La Souterraine waar we op de camping staan. We hebben geluk of juist pech, maar net hoe je dat ziet. Er is een feestdag en daarom van 22:00 uur tot middernacht karaoke en vuurwerk. Voor Santiago gangers die de volgende morgen weer vroeg op pad willen misschien minder leuk, aldus de baliemedewerker. Wij besluiten ons aan te passen aan de omstandigheden en gaan genieten van wat komen gaat. En morgen? We vervolgen de route en kijken wel wat lichaam en geest aankan.

1. Willem en Alie:
    1 augustus 2019
    Wat een leuke vehalen om te volgen Eddy en Agnes. Het is soms afzien, maar wat komen jullie leuke mensen en mooie dingen tegen. Echt genieten. Vanavond maar meezingen dan 😂, en een wijntje erbij 🍷Morgen dan maar een keer wat later op staan en vertrekken. Zo'n feestdag hoort er ook bij. Groeten Willem en Alie
  2. A. Jacobs:
    1 augustus 2019
    Leuke verhalen en leuke plaatjes. Ik loop met julllie mee.
    Ik vind het erg knap van je om het bij 3 foto's te laten. Je komt nl zoveel tegen en ik weet zeker dat je heel veel foto's maakt. Ik vond het destijds erg moeilijk om daar een keuze uit te moeten maken. Veel plezier op jullie verdere tocht. Blijf jullie met plezier volgen.
  3. Bertus enBets Koerhuis:
    2 augustus 2019
    Nou Eddy en Agnes wij worden niet wakker gehouden door een uil maar af en toe wel door de warmte,gelukkig regent het nu, heel knap wat jullie doen en prachtige foto,s en mooie verhalen zijn heel benieuwd naar jullie belevenissen Eddy en Agnes groeten Bets en Bertus. (op de Koningsspil is alles goed)