Dag 49 Saint Laurent les Églises- Saint Léonard de Noblad 20 km

4 augustus 2019 - Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk

Het is duidelijk te merken dat we in hoger gelegen gebied zijn. De nachten zijn kouder en de tent is kletsnat. De natte tent is vooral voor Eddy vervelend want hij loopt de hele dag met dat extra vocht, dus extra gewicht.

Na een uurtje lopen treffen we het met de bakker en het bankje. Er is een kleine bakker. Wij zijn vroeg dus nog volop keuze. We nemen wat lekkere broodjes mee die we 50 meter verder op het bankje bij de kerk opeten.

Op de route mogen we verder klimmen. Volgens de campingeigenaar is dit de laatste dag klimmen tot aan de Pyreneeën. Nou dat hoop ik dan maar want ik begin mijn beenspieren behoorlijk te voelen. Daar tegenover staan de prachtige uitzichten die we te zien krijgen.

Op het punt van de 1300 km maken we een foto en sturen die naar familie, om te laten zien dat we blij zijn met dit resultaat. We lopen verder en worden nogmaals beloond met mooie plaatjes. Eddy laat zijn emotie niet snel zien maar in zijn ogen zie ik dat hij intens geniet. Dat vind ik mooi en het raakt me. De rust, het geluid van de krekels en een paar vogels, de zon op mijn gezicht, de adembenemende omgeving, alles samen in dit moment. Ik voel een paar tranen over mijn wangen en laat ze gaan. De zon mag ze drogen. Ik heb er even geen woorden voor. Het is zo bijzonder dat wij samen deze tocht kunnen en mogen doen. Met een gevoel van dankbaarheid en blijdschap lopen we hand in hand verder.

Als we in Saint Léonard de Noblad aankomen gaan we eerst naar de supermarkt kwark met vers fruit eten en nemen de andere boodschappen mee. Dan lopen we verder naar de camping. Onderweg komen we een Duitse jonge vrouw tegen die op de fiets naar Santiago gaat. Als een waterval begint ze te praten en vertelt in 5 minuten nog net niet haar hele levensverhaal. Dit hoort ook bij de camino maar of ik hier zo blij van wordt weet ik niet. Op dit moment in elk geval niet.

We lopen verder naar de camping, die grenst aanstromend water, en zoeken een mooie plek om te overnachten. Dat zal vast goed slapen met het geluid van de waterval.

1. Dinie Pieters:
    4 augustus 2019
    Wat mooi...de emoties bij elkaar te zien....zeer waardevol. En wat fijn toch jullie mooie verhalen te lezen en de prachtige foto's te mogen bewonderen. Gefeliciteerd met het behalen van de 1300 km.....super knap van jullie. Slaap lekker straks!!
  2. Dick en Greta van Spijker:
    5 augustus 2019
    Mooi om jullie te volgen! Een andere bestemming, maar voor ons zo herkenbaar. Het ritme waarin alleen gisteren, vandaag en morgen belangrijk zijn. Geniet met volle teugen!
  3. Lideke:
    5 augustus 2019
    Mooi geschreven, en het gevoel en emotie die er soms is, heel herkenbaar. Fijn dat jullie genieten. Succes met de volgende 1300 km
  4. Jankamp:
    5 augustus 2019
    Hoi Eddy en Agnes , ik lees meet veel genoegen jullie verhalen , deze ervaringen die jullie meemaken zijn straks voor altijd momenten om met plezier op terug te kijken zijn