Dag 54 Thiviers - Périgueux 41 km

9 augustus 2019 - Périgueux, Frankrijk

Gisteravond bleef het nog lang warm maar nu is het heerlijk om te wandelen. De route is ook vandaag weer mooi. Af en toe zien we hier zonnebloemen maar die zijn zo goed als uitgebloeid. Voor de oogst zal het hier gaan om de zaden. Waar we de afgelopen week hoofdzakelijk landerijen en vee zagen zien we hier meer fruitteelt.

Eerst is het zonnig en warm maar rond de middag wordt het meer bewolkt en steekt er een windje op. Hierdoor is het minder warm dan voorspeld en dat loopt heel prettig.

Als we bij de camping komen is er wel plek. Een heel speciale plek zou je denken want het kost  60 euro om onze tent van 2x3 op een stukje gras te mogen zetten. Als we vragen waardoor de prijs zo hoog is haalt de man zijn schouders op, hij weet het niet. Wij groeten vriendelijk en vervolgen onze route naar Périgueux en zoeken daar wel een overnachting. Dat betekent wel nog flink wat extra kilometers. Gelukkig zijn we wat gewend en is het niet zo warm meer.

Natuurlijk is het ook soms afzien en denken we waarom en hoe dan? Maar als we dan kijken hoe het tot heden gaat denken we, komt vast wel goed. Misschien is dat het fenomeen van over de helft zijn maar de eindbestemming is nog ver weg.