Dag 59 Pineuih - Pellegrue 22 km

14 augustus 2019 - Pellegrue, Frankrijk

We maken eerst nog even gebruik van de picknickbank voor ons ontbijt want onderweg verwachten we geen mogelijkheid om te rusten anders dan in het gras langs de weg.

Langs de route zien we vandaag bijna alleen wijngaarden. Dat geeft een heel andere beleving en een mooi aanzicht, al die hellingen. Voor ons betekent dat ook regelmatig klimmen en dalen. Maar ja, we moeten toch wat trainen met de Pyreneeën in het vooruitzicht.

Bij een boerderijtje komt een oudere mevrouw, lopend bij een stok, naar buiten om te vragen naar onze tocht. Ze wenst ons een bon camino. Als ze naar binnen loopt hoor ik haar vertellen dat wij naar Compostela gaan. Mogelijk zijn wij, en andere pelgrims die langs komen, de enige mensen die ze overdag ziet/spreekt.

In Pellegrue melden we ons voor de overnachting bij het bureau voor toerisme. We krijgen de code en kunnen naar binnen. Voorlopig zijn we de enigen en kiezen ons bed. Dan douchen en de route voor morgen voorbereiden. Dat houdt in dat we kijken wat we onderweg kunnen verwachten en aan de hand daarvan halen we boodschappen. Zo te zien wordt het morgen weer een dag met rustmomenten in het gras. Als het mee zit is er aan het eind van de etappe een barretje voor een koel biertje. We zullen zien.

1. Bertus enBets Koerhuis:
    15 augustus 2019
    wij vinden het geweldig prachtige wijngaarden alleen geen wijn en dan komen de pyreneeen nog.Agnes en Eddy wij blijven het volgen het is heel bijzonder het is hier vandaag aardig regenachtig maar wel lekker.Wij wensen jullie nog heel veel mooie dagen toe van Bertus en Bets Koerhuis en tot volgende keer.