Dag 60 Pellegrue - La Réole 27 km

15 augustus 2019 - La Réole, Frankrijk

Roland, een Fransman die ook in de pelgrimsherberg overnacht zit aan zijn ontbijt als wij vertrekken. We hebben weinig kunnen communiceren want hij spreekt geen Engels en wij geen Frans. Misschien moet ik toch Franse les in overweging nemen.

Het is aangenaam weer, rond de 24 graden. De zon laat het afweten maar dat vinden we totaal niet erg. Wel jammer dat er dreigende wolken hangen waaruit we in de laatste kilometers nog een flinke bui meekrijgen.

De route gaat ook vandaag weer door de wijngaarden. Allemaal rode druiven waar heel wat liters wijn van geproduceerd kan worden.

Zoals verwacht geen horeca of supermarkt onderweg. Mede doordat 15 augustus een Nationale feestdag is in Frankrijk, is het erg stil op straat. Een enkele auto komen we tegen maar in de kleine dorpjes zien we geen mens. Alles lijkt uitgestorven.

Als we in La Réole aankomen zijn er wel wat barretjes open dus met dat biertje zit het wel goed.

1. Annie Bosman:
    15 augustus 2019
    Soms geen bankje, soms geen winkeltjes, soms geen barretjes, soms geen slaapplek: maar jullie houden de moed erin en zijn al onder in Frankrijk. Knap hoor. Groetjes uit Deventer.