Dag 62 Brouqueyran - Captieux 28 km

17 augustus 2019 - Captieux, Frankrijk

Voordat we vertrekken krijgen we nog een rondleiding door de Château waar we overnachten. Het gebouw dateert uit 1400 en de aangrenzende kapel uit 1700. Het is van de familie van de man des huizes. Heel bijzonder en indrukwekkend.

Als we vertrekken komt de zon net een beetje door, perfect om te wandelen. Na 10 km willen we in Bazas op zoek naar een café voor koffie. Daar belanden we op de weekmarkt met veel verse groente, fruit en brood. We drinken er koffie en halen er lekkere rozijnenbroodjes. Daarna kijken we in de kathedraal van Bazas. Wat een prachtig gebouw. Het valt op dat deze schoon en er goed onderhouden uitziet. We worden aangesproken door een stel Fransen die vragen naar onze tocht. Ondanks de taal barrière zijn het toch leuke ontmoetingen. Doordat het gezellig is wordt deze stop van anderhalf uur langer dan gepland.  Snel nog naar supermarkt voor een fles water en weer verder.

Als we Bazas uitlopen komen we al snel op een mooi aangelegd fiets/wandelpad. Later zal blijken dat dit pad doorloopt tot in Captieux. Z'n 15 kilometer lang en het loopt rechttoe rechtaan. Het zou zomaar een oude spoorweg kunnen zijn.

In Captieux moeten we even zoeken naar de pelgrimsherberg. De ingang is niet erg zichtbaar. Later blijkt dat je bij een telefonische reservering de nodige informatie krijgt, maar ja, wij zijn niet zo van het reserveren.

Conny, een Nederlandse pelgrim, is al binnen en kan ons de informatie geven. Inschrijven en betalen kan allemaal in de herberg dus het komt allemaal goed.

We gaan douchen en halen boodschappen voor het avondeten en eten gezamenlijk. We delen de camino ervaringen en hebben het gezellig.

1. Betsie Nieuwenhuis:
    18 augustus 2019
    Wat een geweldige tocht maken jullie. Maar naast alle beslommeringen die het wandelen met zich mee brengt, maken jullie toch ook zeer veel mooie momenten mee. Denk aan alle schitterende vergezichten, uitzichten, natuur met zijn schitterende flora en fauna, De prachtige gebouwen en de mooie foto's en dan natuurlijk niet te vergeten de bijzondere mensen die je allemaal ontmoet. Het is net of je dagelijks op excursie bent! Dit maakt de toch ook erg bijzonder. Heel geweldig allemaal. Maar dat heb je ook nodig, om de moed er in ter houden.
    Ik geniet van jullie verhalen!
    Alle goeds gewenst!
    groet Betsie Nieuwenhuis