Dag 63 Captieux - Roquefort 35 km

18 augustus 2019 - Roquefort, Frankrijk

We nemen afscheid van Conny. Waarschijnlijk zullen we haar niet weer treffen want zij loopt kortere etappes.

Onze route gaat verder op het lange rechte pad waar we gisteren gestopt zijn. Alleen wordt het steeds meer een bospad en dat zal het de rest van de dag ook blijven. Qua kilometers hebben we een pittige dag en het bospad maakt het er niet gemakkelijker op omdat er ontzettend veel muggen en steekvliegen zijn. Vooral de vliegjes die voor je hoofd blijven vliegen zijn irritant. Mede door het jaargetijde en het warme en enigszins benauwde weer zijn het er erg veel. Eddy gebruikt zijn pet als waaier om de vliegjes te verjagen. En vooral rustig inademen anders loop je de kans meer binnen te krijgen dan alleen zuurstof.

Als we moe aankomen in Roquefort kunnen we de sleutel voor de refuge ophalen bij een barretje. We drinken er meteen ons welverdiend biertje en gaan verder. In de refuge blijkt een gastvrouw te zijn die voor ons kookt. Dat is een meevaller want we hadden er niet op gerekend.

We overnachten samen met Jakob, een Nederlander die ook vanuit Nederland op weg is naar Santiago.

1. Dinie Pieters:
    19 augustus 2019
    Wat knap, dat jullie na een lange wandeldag toch altijd weer nog energie hebben om jullie belevenissen met ons te delen....petje af voor jullie Agnes en Eddy!! Wij genieten van jullie verhalen en foto's. Veel succes maar weer
  2. Riek Martens:
    19 augustus 2019
    Agnes en Eddy, gisteren nog over jullie gehad met bezoek die bij onze dochter was. Zij hadden ook de Camino gelopen. Zij gaven nog aan.....in Spanje zijn mooie overnachtingen, maar dat weten jullie vast al wel. Zo leuk om te zien en te horen dat zij dan in hun verhalen gelijk al weer enthousiast worden. Het blijft een bijzondere tocht....respect......en ik blijf genieten van jullie verhalen en foto's.