Dag 64 Roquefort - Mont de Marsan 29 km

19 augustus 2019 - Mont-de-Marsan, Frankrijk

Nadat we de sleutel hebben ingeleverd vervolgen we onze route. We lopen Roquefort uit en komen al snel weer op een bospad. En raad eens...met irritante vliegjes. Jakob is goed voorbereid en heeft ongeveer alles wat er te lezen valt over Santiago wel gelezen. Hij heeft een soort muskietennet voor over zijn hoed. Wij zijn in dat opzicht dit avontuur meer blanco ingestapt en moeten dealen met de vliegjes. Het is maar net welke keuze je maakt. Nog een tip van een ervaringsdeskundige: trek geen knal roze shirt aan en kies geen rode rugtas, dat scheelt een boel vliegjes.

Het is perfect wandelweer en de route is weer mooi. We zagen het al vaker, dat de klimaat verandering ook hier zichtbaar is. Van veel stroompjes is het waterpeil flink gezakt of ze zijn helemaal droog gevallen.

In Bostons hangt een briefje op de deur naast de kerk met de tekst "halte pelerins". Als we naar binnen gaan blijkt er een ruimte te zijn waar je kunt rusten. Het interieur bestaat voor het merendeel uit spullen uit grootmoeders tijd. Behalve dan het koffiezetapparaat en de waterkoker.

We lopen verder en komen in  Gailléres onverwacht langs een barretje waar we onszelf trakteren  op koffie met een rozijnenbroodje.

Daarna gaat de route verder naar Bouqeu waar we een kerk zien met een bijzondere klok nl. een zonnewijzer. Vanaf hier gaat de route weer over de voormalige spoorweg naar Mont de Marsan. We overnachten daar in de pelgrims herberg met twee Fransen en Jakob is er ook. Als we ons inschrijven zien we dat een pelgrim uit Heino, die ik via mijn werk wel eens heb ontmoet, hier eerder dit jaar ook heeft overnacht.

Kortom het is weer een prachtige wandeldag vol verrassingen en wij genieten er volop van.

1. Josefien:
    20 augustus 2019
    Beste Agnes en Eddy,

Wat een mooie reis maken jullie. Inspirerend en wat leuk om dit op afstand mee te mogen beleven. Wens jullie een goede en veilige reis verder. Straks ook door de bergen! Geniet er van (maar zo te zien gaat dat helemaal goed komen)!