Dag 68 Orion - Saint Palais 28 km

23 augustus 2019 - Saint-Palais, Frankrijk

Vandaag is alles anders. We vertrekken allemaal tegelijk wat zelden voorkomt. Het is een zonnige dag, prachtig wandelweer en het lopen gaat vandaag erg goed. De balans is weer een beetje terug. Ook al eten we voor vier we zijn toch kilo's lichter en nu de rugtassen dus ook.

De route leidt ons verder door dit prachtige landschap. De Pyreneeën worden steeds duidelijker zichtbaar.  Op de foto's niet goed te zien maar het is echt mooi. En dan te bedenken dat wij er waarschijnlijk maandag over gaan.

Nu eerst verder met vandaag. Als we Sauveterre de Béarn binnenlopen is er een mooi parkje met watervalletje aan het riviertje Bras du Gave d'Oloron genaamd. Compleet met picknick bank, parasol en theehuisje. Hier houden we een pauze, niet echt om te rusten maar omdat het er zo mooi is. We genieten van onze koffie/thee en muffin. Wat een heerlijk dag.

Voor we verder gaan nemen we nog even een kijkje in de kerk. Deze is bijzonder mooi en goed onderhouden. Elke keer weer sta ik versteld van de verfijnde bouwkunst.

Dan toch verder richting Saint Palais waar we in een voormalig klooster overnachten.

Onderweg naar Saint Palais treffen we Liesbeth, die we in Mont de Marsan voor het eerst ontmoet hebben. We lopen samen verder. Even later komen André en Gimmy ons achterop. Blijkt dat we allen in het voormalige klooster overnachten.

We worden vriendelijk ontvangen door een echtpaar van het Belgische genootschap. Zij hebben zelf ook de camino gelopen en weten wat nodig is. Alles is er perfect geregeld, zelfs de was wordt voor ons gedaan. Wij genieten volop!

1. Annie Bosman:
    23 augustus 2019
    Wat een leuke dag!
  2. Wim en Marion Reimert:
    24 augustus 2019
    Waar anderen het vliegtuig voor nemen, hebben jullie al onder de voetjes door laten gaan. Mooie verhalen en je ziet nog eens wat.
    Veel succes verder.
  3. Betsie Nieuwenhuis:
    24 augustus 2019
    Wat een mooie foto's! En leuk, heb ik Eddy ook eens gezien! Jullie zien er nog heel fris en fruitig uit, ondanks dat je kilo's lichter bent geworden! Ga zo door en geniet van alles.
    Ik sta versteld dat jullie nog steeds aan het lopen zijn.!!
    Succes.
    Betsie Nieuwenhuis
  4. Lideke:
    24 augustus 2019
    Heel mooi om jullie verhaal te lezen, en dat de tent is opgestuurd! Toen we samen liepen was daar nog geen denken aan. En Eddy zijn shirt, haha heeft het toch begeven. Ik hoor je nog zeggen, 1 ste gaatje even dichten met naald en draad. Blijf genieten, succes!
  5. Eddy en Agnes:
    24 augustus 2019
    Ja, maar het bleef niet bij 1 gaatje, leek wel een gatenkaas, geen beginnen aan.