Dag 69 Saint Palais - Saint Jean Pied de Port 32 km

24 augustus 2019 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

We vertrekken bij schemering want de etappe telt 32 km en de temperatuur zal vanmiddag stijgen naar 36 graden. Niet z'n goede combi maar het is niet anders.

Als we Saint Palais verlaten worden we meteen verrast met mooie vergezichten bij zonsopkomst. Al snel maakt het asfalt plaats voor een pad van stenen en rotsblokken dat overigens prima te belopen is. Als ik om me heen kijk zie ik een berglandschap met de Pyreneeën op de achtergrond en vele kleuren groen door de diversiteit aan vegetatie. Hier en daar hangt er nog dauw maar met de opkomende zon zal deze snel verdwijnen. We moeten flink klimmen en krijgen zo een mooi zicht op de dorpjes die her en der te zien zijn. Het zijn allemaal mooi witte huizen met bruin/rode luiken. Echt adembenemend mooi wat je met eigen ogen zou moeten zien.

We stappen flink door en drinken in Ostabad-Asme koffie en later nog een keer bij een biologische boerderij.

De vele trainingskilometers bewijzen hun dienst want ondanks dat we veel zijn afgevallen gaat het zowel fysiek als mentaal nog steeds heel goed. Dat zien we om ons heen wel eens anders.

Rond 15:30 uur komen we aan in Saint Jean Pied de Port. Het is er gezellig druk met veel kleine winkeltjes en terrasjes. Dit is de laatste halte in Frankrijk. We blijven hier een dag langer en gaan nog even genieten.

Maandag gaan we de Pyreneeën over en vervolgen in Spanje onze tocht.

1. Truus Marsman:
    24 augustus 2019
    Agnes en Eddy geniet van jullie vrije dag , dan genieten wij daarna weer van jullie mooie verhalen en foto,s
    Niet te veel afvallen want dan herkennen we jullie straks niet meer terug
    Succes verder met jullie route.