Dag 74 Zanriquiegui - Estella Lizarra 34 km

29 augustus 2019 - Estella, Spanje

De etappe begint meteen met een vette klim waardoor we Zanriquiegui in het dal achter ons laten. Het landschap is weer adembenemend mooi met de bergen, de akkers, de rotspaden en de mooie dorpjes. De dauw in de ochtend maakt plaats voor de zon waardoor het een stralende dag is met een helder blauwe lucht.

In Obanos staat zo op het oog een klein eenvoudig kerkje maar binnen is het pracht en praal wat je ziet.

Voor de boodschappen hoeven we niet meer op zoek naar de supermarkt want op de route wordt van alles aangeboden, wel tegen betaling uiteraard. Zo duikt er onverwachts een stalletje op als we door een olijven gaard lopen. Een jonge man biedt vers fruit, frisdrank, koffie en thee ect. aan tegen een vrijblijvend prijs (donativo). Maar we zien ook veel drankautomaten langs de weg. Waar we in Frankrijk ongevraagd water kregen aangeboden kunnen we hier onderweg water kopen uit een automaat. Het is hier echt een heel andere beleving.