Dag 77 Navarrete - Cirueña 32 km

1 september 2019 - Cirueña, Spanje

Tot afgelopen nacht steeds redelijk kunnen slapen in de refugio. Jammer van de heftig snurkende man deze keer. Wel wakker maar onvoldoende uitgerust maken we ons gereed voor vertrek. Het is goed te merken dat de zon steeds later op komt want het is 7:15 uur en nog schemerig. Volgens de voorspelling wordt het een bewolkte dag en z'n 23 graden. Na een aantal dagen met temperaturen boven de 30 graden is dit zeer welkom.

We lopen de hele dag tussen de druiven maar dat is niet zo vreemd in het Rioja gebied. Het valt op dat de planten aan de zijkant opgesnoeid zijn, waarschijnlijk omdat de druiven zo meer zon krijgen en beter kunnen rijpen. Aan het landschap te zien zal hier weinig regen vallen want het ziet er droog en verdord uit. De druivenplanten staan er daarentegen fris groen bij maar die krijgen via een aangelegd systeem water.

Ook vandaag mogen we weer klimmen en genieten van mooie vergezichten.

In Cirueña gaan we op zoek naar een overnachting. Bij aankomst bij de refugio blijkt er alleen nog een tweepersoonskamer vrij te zijn. Dat komt ons goed uit, even een nachtje goed slapen.