Dag 8 Oisterwijk-Vessem 22km

6 juni 2019 - Vessem, Nederland

De weergoden kennen geen genade. Afgelopen nacht wederom onweer. Misschien iets minder heftig dan gisteren, maar toch niet echt prettig.

Als we vertrekken is het droog maar nog wel wat fris. Dus maar een jasje aan. Onze route loopt langs sloten, over bospaadjes en smalle landweggetjes. Op een graspad door een weiland komen we twee mensen met een hond tegen. Zij komen terug uit Santiago, zijn dus in Spanje begonnen en lopen naar huis. We raken in gesprek waarin ze een aantal mooie momenten met ons delen. Een klein half uurtje staan we zo te praten.  Niet erg comfortabel zo in het weiland met alle vier een zware rugzak op de schouders. Maar ja, de camino is niet comfortabel, dus geen probleem. Na deze mooie ontmoeting vervolgen we onze route.

Vandaag hebben we een kortere route en dat betekent dat we al op tijd in Vessem zijn. Eerst even naar de supermarkt voor de dagelijkse bak kwark. Daar worden onze spieren zo blij van. Daarna strijken we neer op het terras en genieten van de zon (die inmiddels is doorgebroken), een lekker drankje en kijken met voldoening terug op de eerste week van onze tocht. Wij zijn niet de enigen op het terras. Ook hier ontstaan weer leuke gesprekken die eindigen met de woorden, heel veel succes gewenst.

Dan lopen we verder naar het pelgrimshuis Kafarnaüm. We hebben niet gereserveerd maar kunnen toch overnachten. Wij zijn de enige gasten en er worden nog snel even wat boodschappen gehaald zodat we kunnen mee-eten. Na een heerlijke douche en een lekkere maaltijd staat er een fijn bed klaar. Wat een luxe.

1. Irma Haarman:
    6 juni 2019
    Al een week aan het genieten van jullie verhalen. Mooi!!!
  2. Henk en José:
    7 juni 2019
    Nog maar een week onderweg en al zoveel ervaringen. Wij genieten op afstand mee. Succes