Dag 80 Atapuerca - Burgos 20 km

4 september 2019 - Burgos, Spanje

De etappe begint gelijk met een klimmetje over een rotsachtig pad. Ik vind het zwaar en loop niet fijn. De pijn in mijn schouder begint, net als de afgelopen dagen, al snel weer op te spelen en de dubbele sok lijkt niet de oplossing.

Behalve het eerste deel is de verdere route naar Burgos niet echt mooi. We lopen de stad binnen langs een drukke verkeersweg met alleen industriële gebouwen. Op een bankje nemen we even rust zodat ik ook mijn tas even af kan doen. Dan weer verder. Het valt me zwaar, ik loop nu al een paar dagen met de pijnlijke schouder en dat vreet energie merk ik. Verderop in het centrum besluiten we in Burgos te blijven, ik zit er helemaal doorheen. We zoeken een overnachting. Die hebben we snel gevonden en het ziet er allemaal goed verzorgd uit.

Nadat we ons hebben geïnstalleerd gaan we de stad in en drinken nog wat. Daarna gaat Eddy alleen de kathedraal bezichtigen. Ik probeer rust te vinden en wat te slapen.

En morgen...weer verder met de laatste 500 km. Dat wordt nog een pittige tocht.

1. Ans Koers:
    4 september 2019
    Hoi Agnes en Eddie
    Oh Agnes wat vervelend dat je pijn aan je
    schouder hebt
    Hopelijk gaat het morgen iets beter
    Beterschap !!!!!!!🏃🏾‍♂️
  2. Wim Besten:
    4 september 2019
    Agnes een goed herstel van je schouder gewenst en succes met de laatste 500 km.
    Jullie kunnen het!
  3. Franka Blaauwbroek-van Elk:
    5 september 2019
    Hoi Agnes en Eddy, aanstaande zondag 8 september wordt in de katholieke kerk de geboorte van Maria; dochter van Anna en Joachim; moeder van Jezus gevierd. Mijn moeder is een groot "Maria fan" en ook ik steek bij elk kerkbezoek een kaarsje bij Maria op voor iedereen die mij lief is. Deze zondag draag ik mijn kaarsje bij Maria ook aan jullie op. In de hoop dat jullie ook de laatste 500 km zowel lichamelijk als geestelijk fit mogen blijven. Hopelijk krijgen jullie aanstaande zondag iets mee van deze katholieke feestdag. Per slot van rekening weten "wij" katholieken wel van elk bijzonder moment een feestje te maken :)
  4. Mariet vlaskamp:
    5 september 2019
    Hoi Agnes, deerne toch, zo'n zere schouder, niks aan he!
    Ik hoop voor je dat het snel wat beter zal gaan! Opnieuw mooie dingen mag zien onderweg, waar je weer van kan genieten …., jullie zijn al zooooover!

Heel veel Sterkte!! dikke knuf Mariet Vl.