Dag 83 Itero de la Vega - Carrión de los Condes 32 km

7 september 2019 - Carrión de los Condes, Spanje

Wederom is het een koude ochtend met veel wind. Het lijkt wel een november storm in september. Lekker warm gekleed stappen we flink door.

Het eerste deel van de route is mooi maar vanaf Villarmentero de Campos lopen we ongeveer 15 km over een grindpad langs een drukke weg. En het landschap is ook niet echt spectaculaire te noemen. Soms heb je er van die etappes tussen zitten.

In Carrión de los Condes nemen we meteen de eerste albergue, tenminste dat is ons plan. Dat gaat niet door want er is geen plek. Dan op naar de volgende, iets van de route af. Hier is plek en ik sta versteld waar ik terecht kom. Er heerst een sfeer alsof ik in een klooster ben, mogelijk vroeger ook geweest gezien de naam Espiritu Santo. We worden vriendelijk ontvangen en de inschrijving volgt. Daarbij krijgen we een hangertje met een afbeelding van Maria. Daarna volgt de rondleiding en wordt vertelt dat de Mis om 19:00 uur is. We lopen door een lange gang met veel kamers en nog veel meer bedden en er is een bezinningsruimte met altaar. Een bijzondere plek.

We gaan om 19:00 uur naar de Mis. Het is niet druk en zo te zien is een derde deel van de aanwezigen pelgrim uit alle delen van de wereld (Spanje, Frankrijk, Amerika, Zuid Korea,Canada, Nederland, Polen, Brazilië, China). Na de Mis wordt ook hier de pelgrimszegen gegeven, ieder afzonderlijk en alles in het Spaans en Engels. Hierbij krijgt iedereen een door de zusters gemaakte ster. Elke ster is anders zoals ook elk mens anders en uniek is. Ik vind het een bijzondere ervaring en een mooi symbool.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ans Koers:
    8 september 2019
    Hoi Eddie & Agnes
    Wat een hele mooie ervaring toch maar weer.
    Ik hoop dat het met je schouder ook nog te doen is Agnes .
    Heel veel succes 🏃🏾‍♂️🏃🏾‍♂️