Dag 88 León - San Martin del Camino 25 km

12 september 2019 - San Martín del Camino, Spanje

Zoals gebruikelijk vertrekken we op tijd. Het is wederom een koude ochtend maar het beloofd uiteindelijk een warme dag te worden.

Om León te verlaten moeten we de hele stad doorkruisen. Daarbij zien we opvallend veel hutjes of huisjes gebouwd in een heuvel. Eén ervan is groter en lijkt geheel opgeknapt.

Het laatste deel van de etappe van vandaag gaat weer langs de N 120 met veel verkeer. We kunnen voor een variant kiezen maar dat betekent meer kilometers lopen voor een overnachting, dat heeft niet onze voorkeur.

Rond 13:00 uur zijn we in San Martin del Camino en hebben dan 25 km gelopen, genoeg voor vandaag. In de albergue is het nu nog rustig maar dat zal eind van de middag anders zijn gezien het aantal bedden. Als ik even lig te rusten zie ik teksten op de lattenbodem van het bed boven mij. Twee daarvan spreken mij wel aan.

San Martin del Camino heeft een supermarkt dus daar gaan we maar eens kijken of we er onze lunch kunnen halen. Het blijkt een klein buurtwinkeltje te zijn met zeer weinig verse producten maar genoeg voor ons. Met wat brood, fruit en yoghurt zijn wij tevreden. Vanavond hebben we een pelgrimsmenu in de albergue. We laten ons verrassen.

1. Jan en Rudie:
    12 september 2019
    Weer genoten van jullie verhalen en foto's. Deze roepen bij ons herinneringen op aan onze reizen door Spanje. Nog eventjes en dan zullen de druiven heel erg zoet zijn.
    Tot (weer)ziens bij ons in het appartement. Lieve groeten van Jan en Rudie.