Dag 89 San Martin del Camino - Murias de Rechivaldo 27 km

13 september 2019 - Murias de Rechivaldo, Spanje

Regelmatig schrijf ik dat we op tijd vertrekken, althans dat vinden wij. Als ik om 4:15 uur de buurman bij de badkamer tegen kom blijkt dat hij gedoucht heeft. En ja hoor, hij gaat bij het licht van zijn lampje rommelen met zijn tas. Dan begint het ook rechts van mij te rommelen. Iedereen loopt in en uit en elke keer krijg ik een frisse windvlaag in mijn gezicht. Ons bed staat precies tegenover de buitendeur. Van slapen komt niet veel meer. En wij maar denken dat we 's morgens op tijd vertrekken.

Wij vertrekken dus bijna als laatsten van een slaapzaal met 16 bedden. Eerst gaat de route nog een stukje langs de verkeersweg maar daarna wordt het mooier. Het landschap is groener en na een klimmetje krijgen we een mooi uitzicht.

Al snel wordt het te warm met het vest aan, de zon is weer volop aanwezig en de temperatuur loopt op naar 27 graden.  Ja ja, dat is weer zweten vandaag. Ondertussen wordt de afstand naar Santiago elke dag minder.