Dag 9 Vessem-Postel 31 km

7 juni 2019 - Postel, België

Na het ontbijt worden we door de twee gastdames uitgezwaaid en we vervolgen onze route. Al vrij snel lopen we verkeerd en moeten we één km terug lopen. Het juiste pad loopt door een drassig weiland. We kiezen ervoor iets uit te wijken naar links waar het droger is. Het eerste stuk gaat goed. Daarna wordt het land ruiger en het gras langer. Ja hoor, loop ik daar met mijn jurkje door nat gras dat bijna tot mijn middel reikt. Eddy is wel zo lief om mij voor te gaan en een enigszins pad te maken. Een echte man!

Na ongeveer één km zijn we weer op ons wandelpad waar ons 500 meter verder de volgende uitdaging wacht. Door de vele regen van de afgelopen dagen is het pad ondergelopen. Er is nu geen uitwijkmogelijkheid naar links of rechts. Wat nu? We trekken onze schoenen en sokken uit, onze Teva sandalen aan en gaan door het water. Gelukkig is het niet zo ver, ongeveer 500 meter, want dat valt nog niet mee om die  vieze natte wandelschoenen mee te zeulen. Eenmaal op het droge wisselen we weer van schoenen en zetten de wandeling voort. Na z'n 20 minuten wandelen gaat de route weer door een grasgebied. Ook dit is lager gelegen dan de weg en de kans dat het drassig is lijkt me groot. Ik heb genoeg moeras gehad voor vandaag. Het lukt me Eddy over te halen om een alternatieve route te kiezen. Wat dat voor gevolgen heeft voor het totaal aantal km voor vandaag zullen we aan het eind van de dag weten. Dat is sowieso elke dag een verrassing. We hebben onze twijfel of de gps wel het juiste aantal gelopen km weergeeft want we komen elke dag hoger uit dan vooraf gepland.

We nemen een stuk verharde weg en pakken later onze route weer op. De middag lopen we door het bos. Ook hier hebben ze noodweer gehad. Verschillende bomen liggen her en der over de paden. Eind van de middag gaan we de grens over om in België op een camping te overnachten.

1. Ans Koers:
    7 juni 2019
    Nou nou het gaat de eerste week niet van een leien dakje
    Respect!!!!!! 👍
    Voor morgen weer een mooie dag gewenst
  2. Truus Marsman:
    7 juni 2019
    Wat een uitdaging zeg, petje af en jullie beginnen nog maar.
    Succes samen
    Ton & Truus
  3. A. Jacobs:
    8 juni 2019
    Ja verrassend zo'n camino. Niks is te gek. Maar jullie gaan goed. Lees elke dag jullie verslag. geweldig!
    succes verder
  4. Riet Wippert:
    8 juni 2019
    Wat een route zeg, en dan al die regen en onweer van afgelopen week toppers zijn jullie.Succes verder.
  5. Bertus enBets Koerhuis:
    8 juni 2019
    het kan alleen maar beter worden knap werk.