Dag 41 Ainay Le Château - Saint Amand Montrond 22 km

27 juli 2019 - Saint-Amand-Montrond, Frankrijk

Na een lekker ontbijt in de refuge in Ainay Le Château zijn we genoodzaakt eerst de regenkleding aan te doen. Het regent flink, de lucht is grijs en het lijkt voorlopig niet droog te worden. Het voordeel is dat de temperatuur is gezakt naar 19 graden.

In Charenton du Cher houden we een pauze voor een croissant en koffie. Inmiddels is de lucht geklaard en kan de regenkleding uit.

Een paar kilometer voor onze eindbestemming loopt er een pelgrim voor ons. Als we nog iets meer inlopen zien we dat Lideke voor ons loopt. De laatste dagen hebben we elkaar niet gezien want zij is ons voorbij gegaan. Het bijpraten gaat via de app. Wat leuk om elkaar weer te treffen. We lopen samen verder. Omdat we vroeg zijn en Lideke ook tijd moet overbruggen strijken we op een terrasje neer. Tijdens een lekkere lunch kletsen we over de tocht, ons dagelijks leven en onze gezinnen. De foto's voor het plakboek worden gemaakt en in vertrouwen dat we elkaar wederom zullen treffen gaat ieder zijn eigen weg voor de overnachting.

Onze camping is groter en met meer voorzieningen dan verwacht. Er is een soort kantine waar we de hele middag en avond kunnen verblijven. Geweldig toch!

1. Esther Busser:
    27 juli 2019
    Eddy en Agnes, heel veel respect! Met ups en downs, maar jullie gaan het zeker redden.
    Geniet van de mooie tochten die nog voor jullie liggen!