Dag 18 Olloy Sur Viroin - Rocroi 28 km

4 juli 2019 - Rocroi, Frankrijk

We halen bij de bakkerskraam eerst een croissant om daarna de camping te verlaten. De eerste km zijn fris want we lopen over een betonpad door het bos. Het is er stil en rustig, je hoort alleen de vogels. Later wordt het betonpad een bospad en de loofbomen ruilen we in voor naaldbomen. Dus de hele ochtend bos om ons heen. We eten onze lunch zittend op een stapel boomstammen. Dat blijkt later ook meteen het laatste stukje bos voor vandaag.

Eenmaal uit het bos laten we België achter ons om er voorlopig niet terug te keren. We lopen Frankrijk binnen. Een aardige Fransman komt ons vertellen dat we niet het juiste pad nemen. Hij wijst ons de weg. Wat blijkt: is de routemarkering (schelp) gewijzigd, nu opeens zonder pijl. Ook dat kan gebeuren. Naast de markering is ook onze eigen route onmisbaar.

In Rocroi kopen we wat eten voor morgen want dan hebben we geen winkel aan de route. Daarna lopen we verder naar de camping, die overigens nog behoorlijk ver van de route ligt. Weer wat extra km op deze verder zo rustige dag.