Dag 19 Rocroi-Signy 'l Abbaye 33 km

5 juli 2019 - Signy-l'Abbaye, Frankrijk

Met een te zware rugzak, van al het proviand, worden we uitgezwaaid door de campingeigenaar. We vervolgen onze route en horen alleen de vogels en het gezoem van bijen, vliegen, muggen of wat het ook mag zijn. Je zou bijna denken dat wij de enige aardbewoners zijn. Tot we een drukke verkeersweg moeten oversteken. Gelukkig kunnen we de drukte ook meteen weer achter ons laten. We lopen over verharde binnenwegen, langs boerderijen en akkers. Het landschap is hier prachtig. Het klimmen wordt elke keer weer beloont met een mooi uitzicht. In l' Echelle is net iets buiten de route een hotel althans volgens Google maps. Een man die zijn boodschappen uitpakt ziet ons zoekende, wij vragen hem naar het hotel. Blijkt dat het hotel er niet meer is. Hij vraagt of we willen drinken of eten. Nee, wij willen alleen wat drinken. Daarop nodigt hij ons bij hem thuis uit. Daar maken we graag gebruik van. We krijgen koffie en water aangeboden. De vrouw des huizes spreekt een beetje Engels en wij een heel klein beetje Frans. In een mix van Engels, Frans en wat handen en voeten werk praten we over waar we vandaan komen en waar we naar toe gaan. De landkaart wordt er zelfs bij gepakt. Weer een bijzondere ontmoeting.

Bij twee overnachting adressen kunnen we niet terecht. Omdat we beiden nog goed lopen besluiten we om verder te lopen naar Signy 'l Abbaye. De camino heeft ons mooi te grazen want op het laatste stuk voor vandaag zien we wel de markering maar geen pad. We moeten tussen bramenstruiken en brandnetels door, en later door een sloot om het pad te volgen. Nee, de camino is niet alleen maar leuk. Wat later dan gedacht komen we in  Signy 'l Abbaye. Daar nemen we een hotel en genieten nog van een lange zomeravond met 27 graden.

1. Betsie Nieuwenhuis:
    6 juli 2019
    Wat zijn jullie al een eind op weg zeg! En wat een mooie verhalen. Ik lees ze graag en kijk er nu elke dag naar uit. Wat een kanjers zijn jullie! En dan denk ik dat ik veel heb gelopen, afgelopen dinsdag een keer 27 km. Ja, ja, verschil is er, en moet er zijn. Ook leuk zo'n ontmoeting met die Fransen en de uitnodiging voor wat te drinken. Heel leuk toch allemaal?
    Ook heel mooie foto's. Dat je daar allemaal tijd voor hebt! Of neemt!
    Alle goeds gewenst, veel succes en wandelplezier!!