Dag 66 Saint Sever - Beyries 28 km

21 augustus 2019 - Beyries, Frankrijk

Als we om 7:30 uur vertrekken is het nog aangenaam fris en de zon komt net een beetje door. Met de zon op ons gezicht wandelen we rustig voort zonder al teveel te praten. Op de verlaten landweggetjes is geen mens te bekennen en in de stilte hoor je de vogels kwetteren. Ik kijk om me heen, het landschap is mooi en rustgevend. Dit is echt genieten.

In Horsarrieu staat de deur van het dorpscafé open dus gaan we naar binnen en drinken wat. Dan door naar Hagetmau. Het is een grotere plaats maar de route gaat er voor een groot deel omheen. Bij de bakker halen nog even een lekker broodje en dan verder naar Beyries waar we in een feestzaal overnachten.

Er is nog niemand als we bij de feestzaal aankomen maar de deur is open. We gaan naar binnen en kiezen ons bed. Een half uurtje later komt Jakob binnen. Hij zal ook hier overnachten. De beheerder is er nog niet maar we gaan vast douchen, kleding wassen en maken een kopje thee. Als de gastvrouw komt krijgen we onze stempel in ons pelgrims paspoort. Wat later komen ook de twee Franse jongens, André en Gimmy binnen. Ook zij overnachten hier. Dan zijn we voor de derde nacht met hetzelfde gezelschap.

In het dorp hier is niets te halen maar in de zaal staat een gevulde koelkast en wat andere spullen om een maaltijd te bereiden. De jongens koken en wij doen de afwas. Voor wat hoort wat.