Dag 67 Beyries - Orion 28 km

22 augustus 2019 - Orion, Frankrijk

Het is een mooie ochtend en prima wandelweer. De route is mooi, maar heeft wel wat meer klimmetjes dan we de laatste dagen gewend zijn. Die worden uiteraard weer beloond met mooie vergezichten. Op een aantal plaatsen kunnen we de Pyreneeën al zien.

We stappen lekker door want we willen in Orthez naar het postkantoor om de tent met toebehoren naar huis te sturen. Deze hebben hun taak volbracht en zijn nu niet meer nodig. Er zijn hier geen campings aan de route en wel voldoende andere overnachting mogelijkheden. We drinken nog wat en gaan ook nog even bij de supermarkt langs.

Het is uiteindelijk 13:00 als we verder wandelen en de temperatuur is opgelopen naar 26 graden. Dat is goed te merken want het tempo van vanmorgen is echt verdwenen.

Genietend van de mooie omgeving wandelen we rustig verder. Als we rond 16:00 uur bij de gîte aankomen worden we hartelijk ontvangen. We hebben een kamer voor onszelf en alles ziet er mooi verzorgd uit. We krijgen drinken aangeboden en de gastvrouw vertelt dat we vanavond met 10 mensen aan tafel zitten. Een kleine 20 minuten later komen ook André en Gimmy. Dus zitten we vanavond weer samen aan tafel.

1. Willem en Alie:
    22 augustus 2019
    Hallo Eddy en Agnes, wat weer een leuk verhaal. Is het goed gekomen met het opsturen van de tent? Jullie hebben nu iets minder mee te sjouwen zo zonder (natte) tent. Dus vanaf nu af aan een redelijk fatsoenlijk bed in bijzondere overnachtingsplaatsen en bij/met inspirerende mensen. Want die komen jullie genoeg tegen zo te horen. Wat een ervaring en een hele belevenis wat jullie doen. Ik vroeg me af of jullie, tijdens deze tocht, nog iets bij jezelf ontdekken of bij de ander wat je nog niet wist. Maar dat horen we wel als jullie terug zijn. Voor nu nog veel loopplezier en geniet van alles wat je ziet, tegen komt en vooral ook van elkaar. Groeten Willem en Alie