Dag 92 Ponferrada - Trabadelo 32 km

16 september 2019 - Trabadelo, Spanje

We verlaten Ponferrada bij schemerlicht en lopen weer in prachtige natuur. Dat vraagt om foto's te blijven maken van vergezichten en waterstroompjes in het heuvelachtige landschap.

Voor het eerst zien we arbeiders op de druivenvelden in Spanje, de druivenoogst is begonnen.

Het is opvallend druk op de route, drukker dan de afgelopen dagen. Lijkt of er veel mensen starten in Ponferrada. Wij zijn niet zo van het reserveren maar om 12:00 uur bellen we toch maar alvast naar de albergue om te melden dat we eraan komen. Maar helaas, deze albergue is volgeboekt. We bellen een andere maar ook die heeft geen plek. De gekte is blijkbaar begonnen. Dan maar kijken welke opties we hebben. Op 5 km verder dan gepland zit een albergue maar op Google wordt gemeld dat daar de bedwants is gesignaleerd. Nou, alles liever dan dat. Het volgende dorp ligt 10 km verder dan gepland. We bellen en daar is wel plek. De voeten kunnen dat wel aan maar of mijn schouder er zo blij van wordt, denk het niet maar voor nu is het even niet anders. We hebben in elk geval een bed.

Rustig lopen we verder. In Villafranca del Bierzo kopen we nog wat eten voor onderweg. Dan gaan we verder en beginnen aan de laatste 10 km. We doen het rustig aan, het bed is immers gereserveerd. Als we aankomen bij de albergue is de ontvangst zeer onvriendelijk. Ja ook dat komt voor op de camino.

En mijn schouder? Die heeft het goed doorstaan.

1. Ans Koers:
    16 september 2019
    Hallo Eddy & Agnes
    Gelukkig dat het met je schouder te doen is
    Wat een avontuur zeg!!!!!
    Voor de zoveelste maal respect!!!!!!!!!!!
    🏃🏾‍♂️🏃🏾‍♂️