Dag 95 San Mamede do Camino - Portomarin 26 km

19 september 2019 - Portomarin, Spanje

Als we klaar zijn voor vertrek is het nog donker dus drinken we eerst nog een kop thee. Om 07:50 uur vertrekken we en gaan verder met onze route door het mooie Galicië. Het is niet koud maar er hangt een flinke nevel wat het landschap een heel ander aanzien geeft. Mooi om te zien maar niet geschikt om te fotograferen.

In Sarria wordt het wel erg druk op de route. Waarschijnlijk starten hier veel mensen die alleen de laatste honderd kilometer lopen.

Om 12:30 uur komen wij aan bij de 100 km grens. Dat betekent dat we nog een aantal dagen onderweg zullen zijn.

De nevel heeft inmiddels plaats gemaakt voor de zon en met de klimmetjes, die we ook vandaag weer hebben, is het dan al snel warm. Voor ons is dat geen probleem, wij zijn daar inmiddels wel aan gewend maar sommige medepelgrims hebben er zichtbaar moeite mee.

Het besef dat we dit avontuur over enkele dagen afronden moet nog indalen. Daar nemen we wat tijd voor. Daarom hebben we besloten het fysieke deel langzaam af te bouwen. Dan is er geen plek meer voor een uitschieter van 30 km dus hebben we de afstanden over de dagen verdeeld. Om ervoor te zorgen dat we niet onverwachts toch verder moeten lopen hebben we onze bedjes voor de komende dagen gereserveerd. Ja, ja het aftellen is begonnen.

1. Wim en Ria:
    19 september 2019
    Erg knap van jullie hoor. Geniet van de laatste km's.
    Groetjes Wim en Ria
  2. Dini Veldman:
    19 september 2019
    Wat fijn dat jullie ook lekker rustig je kunt voorbereiden op het volbrengen van jullie Caminio. Heel bijzonder en wat mooi dat ik op deze manier mocht mee beleven.
    Goede en fijne kilometers nog.
  3. A. Jacobs:
    20 september 2019
    Het einde komt in zicht van deze mooie en bijzondere tocht.
    Heel jammer want met heel veel plezier en herkenning lees ik dagelijks
    Jullie verhaal. Geniet nog maar extra van deze laatste dagen.
    Het is straks weer wennen, maar dit moois pakt jullie niemand meer af.
    Succes !
  4. Eric Hettema:
    Eddy en Agnes,
    Echt ontzettend knap en iedere dag lees ik even mee. Mooi om jullie zo te kunnen volgen.
    Succes met de laatste kilometers en geniet er nog van!
    Groetjes, Eric
  5. Esther Busser:
    Eddy en Agnes,
    Bedankt voor de moeite reisverhalen. Een belevenis om nooit te vergeten. We praten samen vast nog na over deze mooie tocht!
    Heel veel succes met de laatste kilometers en vooral genieten!