Laatste twee etappes Marskramerpad

27 april 2019 - Raalte, Nederland

De laatste twee etappes van het Marskramerpad moeten nog afgelegd worden. Dit is een mooie training met uitdaging want de afstand is 38 km.

Met een gevulde rugzak tot 7 kg lopen we vrijdagochtend 22 maart om 06:50 uur naar het station om met de trein naar Leiden te gaan. In Leiden aangekomen kunnen we na een paar km lopen de route oppakken. We lopen Leiden uit en via Voorschoten richting Wassenaar. Dan verder door het Haagse Bosch. Het is een mooie route maar de mist en wind maakt het een koude ochtend. Stevig door lopen zorgt ervoor dat we warm blijven maar dat lukt niet echt als je een paar keer moet wachten voor een openstaande brug. Tegen de middag komt de zon door. Dat maakt het lunchen op een bankje wat aangenamer. Aan het eind van de middag gaat het tempo enigszins naar beneden en lijkt de rugzak alsmaar zwaarder te worden. Als we om 18:40 uur in Scheveningen bij het Kurhaus aankomen zijn we 9,5 uur lopend onderweg. Na een heerlijke maaltijd besluiten we om de 4,5 km naar het station Den Haag Centraal niet met de tram maar lopend te doen. Tja, we houden ervan onze grens te zoeken.

Moe maar voldaan en met ruim 45 km in de benen geniet ik, na thuiskomst, van een heerlijk glas wijn.

En dan…slapen!

De volgende ochtend…

Na de wandeling van gisteren zou ik vanmorgen wat stijfheid verwachten maar nee, van de inspanningen van gisteren voel ik weinig. Ook Eddy stapt fris en fruitig uit zijn bed. Om de spieren soepel te houden maken we een wandeling van 12 km, zonder rugzak.

Al met al een prima training dit weekend. Het wordt tijd het gewicht op te voeren naar de 10 kg.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl