De eerste trainingen

20 april 2019 - Raalte, Nederland

Zaterdag 16 februari lopen we een rondje van Haarle naar Nijverdal en komen terug in Haarle. De route komt uit op 18 km en mijn rugzak weegt 7 kg.

Zaterdag 23 februari lopen we weer het rondje Haarle, Nijverdal, Haarle. Ook deze keer heb ik een rugzak van 7 kg en de route is vandaag 16 km. Het gaat me gemakkelijk af dus we besluiten morgen ook te wandelen.

Zondag 24 februari lopen we een grotere ronde over de Holterberg van Haarle via Holten en houden bij het Losse Hoes onze koffiestop. We vervolgen onze weg naar het bezoekers centrum Nationaal Park Sallandse Heuvelrug in Nijverdal. Na een kop koffie/thee vervolgen we onze route terug naar Haarle.  Het gewicht laat ik nog even op 7 kg terwijl Eddy zijn rugzak tot 9 kg gevuld heeft. Aan het eind van de dag hebben we 29 km gelopen. Moe maar voldaan kijken we terug op dit trainingsweekend.

Zaterdag 2 maart kiezen we voor dezelfde route als op 24 februari. Met dezelfde kilo’s op mijn rug probeer ik nu stevig door te lopen. Het lukt om deze 29 km met een gemiddelde van 5 km/uur te lopen. Dit is inclusief een paar korte pauzes. Deze trainingen gaan tot nu boven verwachting goed.