4dagen Pelgrimspad dag 3, 32,5 km

25 mei 2019 - Raalte, Nederland

Nadat alles is ingepakt en het ontbijt achter de kiezen, lopen we om 08:00 uur van de camping af. Vervolgens missen we maar liefst drie keer de markering waardoor we fout lopen. Dat betekent extra kilometers. Nog erger, ik kan niemand daarvan de schuld geven, dus toch maar beter opletten. We komen in Tungelroy langs een klein Mariakapelletje dat op slot zit. We lopen door en vinden in Ell een supermarkt voor wat boodschappen. Daar worden we aangesproken door een meneer die aan onze rugzak ziet dat we niet zomaar een dag wandelen. We praten wat, hij wenst ons succes met de grote tocht die komen gaat. We lopen verder via Hunsel en Ittervoort naar Thorn. Hier waren we al eens toen we het grenslandpad liepen, een LAW die in Thorn begint. Thorn is een mooi stadje met zijn prachtige panden en gevels, leuke straatjes en bruggetjes en gezellige terrasjes. Alles ziet er schoon en verzorgd uit. We volgen de route.  Vanaf hier loopt er ook een route naar Santiago, aangegeven d.m.v. de Jacobsschelp. Wij zullen straks een andere route nemen.

We lopen verder via Kessenich, Geistingen, langs jachthaven De Spaanjerd, en overnachten op camping De Boomgaard. Een leuke camping gelegen aan de Maas. Nadat we zijn gesetteld nemen we in het restaurant aan de overkant nog een drankje als afsluiting van weer een mooie wandeldag.