Dag 20 Signy 'l Abbaye - Chateau Porcien 31 km

6 juli 2019 - Château-Porcien, Frankrijk

Het doel is om komende nacht te slapen in Chateau Porcien. Daar is een pelgrim opvang, een parochielokaal/slaapzaal. Ook is daar de eerstvolgende supermarkt en we moeten eten voor zondag gaan halen.

Omdat we weinig in te pakken hebben kunnen we wat vroeger op pad. Al vrij snel wijst de route ons weer het lange gras in, tussen brandnetels en distels door. Dit loopt zwaar en de klimmetjes maken het er niet beter op. Hoera, dit is de camino!! Pfff!!

Verderop doorkruisen we Lalobbe, La Neuville les Wasigny en Wasigny, een paar kleine gehuchtjes.

We vervolgen de route. Een paar keer lijkt onze route niet te kloppen met de markering. Daardoor lopen we af en toe verkeerd en moeten we weer terug en opnieuw zoeken naar het juiste pad. En zo krijg je extra kilometers.

In Justine Herbigny staat een houten overkapping. Mooie plek met schaduw om te lunchen, want het kwik is alweer gestegen naar 29 graden. Met een gevulde maag lopen we verder richting Hauteville. De wegen zijn beter begaanbaar en het uitzicht is weer prachtig. De camino  is soms afzien maar daarna volgt steeds de beloning.

Het lijkt of de inwoners van Hauteville het financieel wat beter hebben. Er staan prachtige huizen.

Op het laatste stuk treffen we twee dames uit Nederland die ook op weg zijn naar de pelgrim opvang.

In Chateau Porcien moeten we ons aanmelden voor het parochielokaal voor de overnachting. De eerste bar waar dat volgens de site zou kunnen bestaat niet meer. Bij de tweede lukt het. We krijgen de code om naar binnen te kunnen. De twee dames treffen we ook weer en wijzen hen bij welke bar wij de code hebben gehaald. Uiteindelijk komen zij ook naar dezelfde slaapplek.

We kletsen wat en de avond vliegt voorbij.

1. Wim Besten:
    7 juli 2019
    Al in Frankrijk. Knap. Ga zo door! Mooie foto's.☺
  2. Ans Koers:
    7 juli 2019
    Hoi Agnes en Eddie
    Wat een avontuur respect!!!!!!
    Ik ben al helemaal verslaaft aan jullie verhalen👍🏃🏾‍♂️
  3. Jan en Rudie:
    8 juli 2019
    Je schrijft: Hoera, dit is de Camino. We kunnen ons indenken dat je dit fantastisch vindt. En het betekent ook: vaker mensen ontmoeten die ook op weg zijn. En in de overblijfadressen gesprekspartners. Gezellig. Knap hoe jullie opschieten. Genieten!!!!