Dag 22 Reims - Rilly la Montagne 15 km

8 juli 2019 - Rilly-la-Montagne, Frankrijk

Vandaag gaan we een beetje de toerist uithangen in Reims. Als eerste bezoeken we de kathedraal Notre Dame. Wat een imposant gebouw, een bijzonder stukje bouwkunst. Hier treffen we Lideke ook weer. We praten wat en zij weet te vertellen dat de basiliek ook de moeite van het bezichtigen waard is. Ook dit is een prachtig gebouw. Hier wordt orgelmuziek gedraaid en er hangt de geur van wierook. Deze bezoekjes doen meer met me dan gedacht.

Voor nu even genoeg geslenterd, tijd voor een terrasje. Bij een bezoek aan de stad van de champange hoort een Champange cocktail. Die smaakt ons goed. Daarna nog even bij de supermarkt langs voor wat boodschappen. Met voldoende proviand verlaten we om 14:30 uur Reims. We vervolgen onze route langs kleine dorpjes. Vandaag doen we het rustig aan. Er is veel horeca onderweg dus we nemen wat extra pauze...en extra koffie met gebak. We moeten tenslotte toch zorgen een beetje op gewicht te blijven met al die kilometers. Uiteindelijk lopen we toch nog z'n 15 km van de route en overnachten in Rilly la Montagne.

1. Wim en Marion Reimert:
    9 juli 2019
    Wim en Marion Reimert:

Hoe bijzonder is jullie tocht.
    Telkens weer letterlijk nieuwe uitdagingen op je pad; nieuwe uitzichten, nieuwe mensen ontmoeten;
    En voor ons jullie blog: Het is net een spannend boek met elke dag weer een nieuw hoofdstuk.

Prachtig en veel succes