Dag 24 Épernay - Montmort Lucy 28 km

10 juli 2019 - Montmort-Lucy, Frankrijk

Vanaf de camping lopen we in het zonnetje op zoek naar een supermarkt. De eerste bestaat kennelijk niet meer. Dan op zoek naar de volgende supermarkt. Die vinden we en dat is een Aldi. Als ontbijt staat er voor vandaag kwark op het menu. Voor onderweg nemen we brood en appels mee, daar lopen we goed op.

De route gaat verder door de wijngaarden en we hebben uitzicht over wat dorpjes (Chavot Courcourt, Morangis). Het is opvallend dat er in de wijngaarden nergens dood gras te zien is, ook niet rondom de stam van de druivenplant. Wel zien we een schoffelmachine en een soort onkruidmaaier. Het zou zo maar biologische druiventeelt kunnen zijn.

Daarna gaat de route verder door bosgebied. Op enig moment staan we wederom voor bramen struiken en mogelijk een sloot, dat is moeilijk te zien, terwijl de route aangeeft dat we daar rechtdoor moeten. Er is wederom geen pad. Nou, ik ben er wel klaar mee om mijn eigen pad te creëeren. We creëren nu onze eigen route, dat is toch iets gemakkelijker. Waarschijnlijk zijn paden verlegd zonder dat de route is aangepast.

Qua pauzes moeten we het vandaag doen met een schaduwplekje in het gras en brood met water en een appeltje. Er is geen horeca of supermarkt onderweg, zelfs geen bankje. Terwijl we in het gras zitten krijgen we bezoek van een wild zwijn (dat voor een wild zwijn behoorlijk tam lijkt) met een jong. Dat is toch geweldig! Als we te enthousiast foto's maken zoeken ze toch weer de beschutting van het bos op. Later loopt er nog een vos voor ons. Deze heeft minder vertrouwen en schiet meteen het bos weer in.

We eindigen vandaag in Montmort Lucy. Een klein gehuchtje met mooie panden. We slapen in een klein verouderd  hotelletje, voor ons prima.

1. Esther Busser:
    10 juli 2019
    Hoi Eddy en Agnes,

Net alle prachtige verhalen gelezen. Wat een mooi belevenis samen!
    Geniet vooral van alle mooie momenten. Ik kom zeker nog eens terug om jullie avonturen te lezen.
    Hartelijke groeten!