Dag 30 Eaux-Puiseaux - Flogny la Chapelle 23 km

16 juli 2019 - Flogny-la-Chapelle, Frankrijk

Vannacht heb ik bijna het klokje rond geslapen. Dat had ik kennelijk even nodig. Met mijn schouder gaat het iets beter. De stekende pijn is gelukkig over. Ik denk dat voor vandaag de tas vaker even af gaat en we langere pauzes nemen. Luisteren naar je lichaam heet dat. Mijn doel is, aankomen in Santiago dus luister ik maar wat graag naar deze signalen.

We willen graag overnachten in een pelgrims herberg in Flogny la Chapelle. Deze is 23 km verderop. Dus een korte etappe, dat komt mij wel goed van pas.

De route en het landschap is vandaag variërend van verharde wegen, graspaden en kalkzandwegen. Van bos, akkers en mooie dorpjes.

Onderweg passeren we een huisje van een gepensioneerd stel dat koffie aanbiedt. Wij zijn wel toe aan een pauze dus maken we er graag gebruik van. Ook deze hartelijke mensen hebben een plekje bij mij gewonnen. Wat bijzonder dat je als wildvreemde zo hartelijk wordt ontvangen.

Via een aantal kleine dorpjes komen we aan in Flogny la Chapelle. Eerst even zoeken waar we ons moeten aanmelden voor de overnachting. Het adres dat we hebben geeft niet thuis. Dan maar eens kijken bij de kerk. Daar is een dame die ons lijkt op te wachten. Ze vraagt of ik Monique ben. Nee dat ben ik niet maar ik zou wel graag willen overnachten. Helaas gaat dat niet want Monique heeft voor drie personen gereserveerd en er is maar plek voor totaal vier personen. We vragen of we onze tent ergens kunnen neerzetten. Deze dame belt voor ons naar de burgemeester voor toestemming om onze tent in het gemeentelijke park op te zetten. Dit is akkoord dus hebben we bij deze onderdak voor vannacht geregeld.

Nu eerst door naar de bar voor ons welverdiende biertje. Daarna naar de supermarkt voor het avondeten en water voor morgen. Dan terug naar het park. Het kost wel wat extra kilometers maar dan heb je ook een speciale overnachtingsplek, zullen we maar zeggen.

Met mijn schouder gaat het gelukkig steeds beter. En Eddy? Die heeft van dergelijke kwaaltjes nooit last. Dat is gewoon niet te volgen hoe hij dat steeds weer doet.

1. Dinie Pieters:
    16 juli 2019
    Fijn Agnes, dat het beter gaat met je schouder. Zet em op!!