Dag 32 Chablis - Accolay 27 km

18 juli 2019 - Accolay, Frankrijk

We vervolgen onze route. Net als gisteren zijn de wijnboeren al weer druk bezig op het land. Maar dit is zeker geen biologische teelt. Ik zie ze alleen de druivenplanten besproeien en dat zal vast niet met water zijn. Naast de wijnvelden zien we ook graan en zonnebloemen. Door de hoogteverschillen worden we regelmatig beloont met prachtige vergezichten. Daarvoor moeten we wel eerst veel klimmen en weer afdalen tussen hordes sprinkhanen door. De paden bestaan vandaag voor het merendeel uit kalkzand met veel losse stenen en grind. Dat is opletten want je bent zo uit balans als je moet afdalen met een zware tas op je rug.

We passeren vandaag enkele dorpjes. In Cravant is een supermarkt maar het is 13:15 uur dus lukt het niet om daar iets te halen. Ondertussen bevinden we ons in het gebied waar tussen 13:00 en 15:00 uur bijna alles gesloten is. Een cafeetje verderop is open en we besluiten daar wat te drinken.

Uiteindelijk eten we hier ook wat. Met de ervaringen van afgelopen dagen weten we zeker dat we vandaag een lekkere maaltijd hebben.

En raad eens wie hier binnen stapt? Lideke. Zij heeft ook in Chablis geslapen maar kwam vanmorgen pas laat weg want haar ontbijt werd niet eerder geserveerd. Terwijl zij wat drinkt praten we even bij. Dan gaat ze snel weer verder naar Accolay waar ze overnacht. Wij volgen iets later.

1. Ans Koers:
    18 juli 2019
    Het lijkt me wel pittig dat wandelen door
    kalkzand en stenen
    Petje af hoor!!!!!!!!
    Hopelijk vannacht een goede slaapplek
    Veel succes 🏃🏾‍♂️🏃🏾‍♂️