Dag 33 Accolay - Asquins 29 km

19 juli 2019 - Asquins, Frankrijk

Het belooft een warme dag te worden dus we vertrekken vroeg. De route leidt ons al snel het bos in waarmee we de akkers en druivenvelden achter ons laten. Het bos is mooi groen met veel hoogteverschillen. Dat levert mooie plaatjes op maar betekent ook veel klimmen. Zo steil als vandaag hebben we ze nog niet gehad en dan ook nog met veel losse keien. Dan ben ik wel heel blij met een paar wandelstokken.

Volgens Google krijgen we geen mogelijkheden voor versnapering onderweg. Maar de ervaring leert dat Google en de werkelijkheid in Frankrijk niet altijd overeen komen. Soms ook in ons voordeel. We hebben geleerd om in kleine dorpjes op zoek te gaan naar een b&b (bakker en bankje). Hiervoor lopen we richting kerk want dat biedt de meeste kans op succes.

In Acry Sur Cure vinden we alles ineen. De kruidenier is ook warme bakker, slager en bar met terras. Zo blijven de voorzieningen in het dorp nog een beetje op peil en wij hebben alles wat we wensen, zelfs meer dan dat.

Het is drukker op de route dan voorheen. We treffen de vier Belgen en Lideke. Zij lopen allen door naar Vézelay. Onze camping ligt 3 km eerder dus wij zullen morgen in Vézelay aankomen.

1. Wim Besten:
    20 juli 2019
    Applaus voor jullie. De foto's laten zien dat jullie op schitterende plekjes komen.
    Zet 'm op!!