Dag 34 Asquins - Anthien 25 km

20 juli 2019 - Anthien, Frankrijk

We lopen de laatste kilometers naar Vézelay en alles is nog in diepe rust. In de basiliek zitten enkele nonnen te bidden. We lopen verder over het terrein. Omdat de Baseliek op hoogte ligt geeft dit een prachtig uitzicht. We  eten een broodje en gaan om 08:00 uur naar het ochtend gebed. Aansluitend is er de pelgrimszegen. De zegen wordt gegeven in de crypte van de baseliek, dit is met een trapje naar beneden onder het altaar. Ik weet niet of wij wel echte pelgrims zijn maar deze ervaring nemen we mooi mee. Ik heb er geen woord van verstaan maar het kwam wel binnen. Wat indrukwekkend zeg, ik kan het niet goed in woorden vatten. Heel speciaal om dit te ervaren.

De route gaat verder door een gevarieerd landschap met mooie vergezichten.

We overnachten in een pelgrimsherberg en om verzekerd te zijn van een plek hebben we die vooraf gereserveerd. Ook deze manier van overnachten willen we graag ervaren.

We zitten met negen mensen aan tafel, er is heerlijk voor ons gekookt en het is er gezellig. Een top ervaring.