Dag 38 Nevers - Saint Pierre Le Moûtier 30 km

24 juli 2019 - Saint-Pierre-le-Moûtier, Frankrijk

We vertrekken vroeg om zoveel mogelijk km in de ochtend te lopen. De route gaat ook vandaag veel over asfaltwegen. De eerste uren lopen we goed. Vanaf 10:00 uur wordt het warmer en loopt het zwaarder. Om 11:30 is het al 35 graden en wordt het behoorlijk afzien. Iets over 12:00 uur zijn we in Saint Pierre Le Moûtier. Bij de supermarkt houden we een lange pauze om wat te eten en te drinken.

Dan de laatste km naar de camping. Die is zwaar want het is nu 40 graden. Als we aankomen leggen we het grondkleed van de tent neer en gaan eerst rusten. Eind van de middag zetten we de tent op en gaan douchen.

We schrikken ons rot als we rond 20:00 terug komen nadat we hebben gegeten. Onze tassen en tent zit onder de mieren. Het is er zwart van. Dat wordt dus tent verplaatsen. Terwijl wij aan het zoeken zijn naar een geschikte plek wijst de overbuurman dat we wel bij hem voor de caravan kunnen staan. Daar hebben we geen last van mieren. Blijkt het bij hen gewoon bekend te zijn dat er op het veld aan de overkant mieren zitten. Het is een kleine camping en iedereen heeft gezien hoe wij vanmiddag de tent hebben opgezet, en niemand zegt iets. Ik ben boos, verdrietig, teleurgesteld, moe en heb het bloedheet. Ik ben er even helemaal klaar mee!

1. Henk en José:
    24 juli 2019
    Hier ook bloed heet. We begrijpen dat je er even helemaal klaar mee bent. Een schrale troost, het weekend wordt het minder warm. Succes, groetjes Henk en Jose
  2. Dini Veldman:
    24 juli 2019
    Ja en dan is het zo heet. Kan me voorstellen dat je het helemaal gehad hebt als je tot zo'n ontdekking komt. Toch wel fijn dat je wel bij de overbuurman voor de caravan mag staan. Hopelijk hebben jullie een goede nacht. En dan, morgen een nieuwe dag met nieuwe kansen, al zal het wel weer warm zijn.
    Zet hem op.....